Moderator: Redaktörer
Flint skrev:Mayro
Jag tycker mig se att taket här på Faktiskt.se faktiskt börjar höja sig. Bra.
Du menar om vi får helt ogrundade spekulationer som inte stämmer in i bilden så får vi högre till tak? Din definition på högt till tak måste va en "killer"Flint skrev:Mayro
Rydberg skrev:Du menar om vi får helt ogrundade spekulationer som inte stämmer in i bilden så får vi högre till tak? Din definition på högt till tak måste va en "killer"Flint skrev:Mayro
Så min kära vän.. Vilka infinity har du haft.. Så jag VET din erfarenhet.. Med vilken utrustning..
Sedan angående trevlig...Jag är trevlig mot folk som beter sig trevligt. Och anser du dig såsom trevlig mot mig så du är värd trevlighet från mig så har du stenfel min vän.. Så svaret är att jag är lite iriterad på dig min vän..
Men tills idag har jag knappt sett dig ge ett inlägg av trevlig karaktär mot min person någonsin.. Då blir man behandlad som den paria man är värd.....
Mayro skrev:Rydberg skrev:Du menar om vi får helt ogrundade spekulationer som inte stämmer in i bilden så får vi högre till tak? Din definition på högt till tak måste va en "killer"Flint skrev:Mayro
Tror mer det påminner om en buss full av osedvanligt trångsynta som sitter utvräkta på alla platser så endast en tiodel får sitta i bussen. 90 % får stå..
Nu börjar dessa trångsynta i alla fall sluta att uppta så stor plats så nu får endast 80% stå....
Om du fattar liknelsen här rydberg...![]()
Lite jobbig är det klart för dom som nu måste sitta som folk så andra får sitta också...
Låt oss säga att det kan skilja i vilket område kunskaperna finns. I min tråd om egen butik kommer de mest konstruktiva idéerna från subjektivisterna. Teoretikerna fastnar däremot oftast redan i definitionsfrågan om vad som ska defieras som god teknik och glömmer sakfrågan. Görduktiga tekniker har svårt att se helheten.Rydberg skrev:Skulle va kul att jämföra kunskapsnivån för de du kallar trångsynta och den andra gruppen du refererar till
Flint skrev:Låt oss säga att det kan skilja i vilket område dom finns. I min tråd om egen butik kommer de mest konstruktiva idéerna från subjektivisterna. Teoretikerna fastnar däremot oftast redan i definitionsfrågan om vad som ska defieras som god teknik och glömmer sakfrågan. Görduktiga tekniker har svårt att se helheten.Rydberg skrev:Skulle va kul att jämföra kunskapsnivån för de du kallar trångsynta och den andra gruppen du refererar till
MichaelG skrev:Mayro: Jag lyssnade på Infinityhögtalare slutet av -80-början av -90-talet någon gång. Det var ganska platta, något välvda högtalare med någon sorts ribbmönster. De fanns i olika storlekar i denna design och sedan dess har jag mentalt associerat dem till amerikanska Technicolorfilmer från -40- och -50-talen. Dvs färggrant!
Vet du om Infinity har ändrat ljudfilosofi under -90-talet eller har man i allt väsentligt kvar sitt klangidéal?
Hälsn. Michael
Rydberg skrev:Mayro skrev:Rydberg skrev:Du menar om vi får helt ogrundade spekulationer som inte stämmer in i bilden så får vi högre till tak? Din definition på högt till tak måste va en "killer"Flint skrev:Mayro
Tror mer det påminner om en buss full av osedvanligt trångsynta som sitter utvräkta på alla platser så endast en tiodel får sitta i bussen. 90 % får stå..
Nu börjar dessa trångsynta i alla fall sluta att uppta så stor plats så nu får endast 80% stå....
Lite jobbig är det klart för dom som nu måste sitta som folk så andra får sitta också...
Skulle va kul att jämföra kunskapsnivån för de du kallar trångsynta och den andra gruppen du refererar till
MichaelG skrev:Mayro: Kappa var det ja! Tack. OK, om de inte är representativa för vad Infinity kan prestera, så kanske man inte skall undvika att lyssna om tillfälle ges någon gång.
Hälsn. Michael
MichaelG skrev:Är det så med många högtalartillverkare att det är stor klanglik skillnad mellan olika modeller? (Frågan är inte specifikt till Mayro, utan till vem som känner sig manad.)
Hälsn. Michael
Mayro skrev:Rydberg skrev:Mayro skrev:Rydberg skrev:Du menar om vi får helt ogrundade spekulationer som inte stämmer in i bilden så får vi högre till tak? Din definition på högt till tak måste va en "killer"Flint skrev:Mayro
Skulle va kul att jämföra kunskapsnivån för de du kallar trångsynta och den andra gruppen du refererar till
njaa.. troligen kommer en dylig mätning visa att teoretiskt kanske dom trångsynta har en del mer att hämta.. Men tyvärr beter dom sig ju som svin i varje fall eftersom dom inte tillåter andra att sitta ändå. Vilket då drar ner deras kunskapsnivå till klart under medel med andra ord...
Eller vad tycker du om besserwisserstil att inte låta andra få sitta på sin bussresa rydberg??
Jag anser det helt fördjävligt dåligt uppförande. samt rätt ointiligent...
Har jag sagt att de har någonting med varandra att göra? nej just det!Blue skrev:Rydberg: "Skulle va kul att jämföra kunskapsnivån för de du kallar trångsynta och den andra gruppen du refererar till".
Vad har kunskapsnivå med trångsynthet att göra?
Det var Mayro som sa att de som "styrde" här var trångsynta, det har jag aldrig sagt att jag hållt med i. Har du verkligen läst tråden Blue?Blue skrev:Eller tycker du i själva verket att trångsynthet är en ganska skön egenskap?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster