Moderator: Redaktörer
adzer skrev:genstruktur skrev:Skall man sätta ut exakt vart man bor på en karta, eh? Känns väl sådär med tanke på stöldrisk?
Ja vill man vara helt anonym så är ju det en sak, men så fort folk vet vilken stad du bor i och vad du heter så är det väldigt lätt att ta fram adressen.
Jag själv har inget behov att vara anonym här.
darkg skrev:Måste man fika?
Vinylcalle skrev:phloam skrev:Är helt med på idén, har bara svårt att realisera f.n. Men efter flytt så...
Annars tycker jag att det skulle vara kul med ett genuint HiFi-Fik nånstansMen det kanske förblir en dröm. Den som lever får se
Har sett bilder på hifi-fik/pubar i Japan i gammal japansk litteratur jag har. Perfekt att sitta och drömma sig bort ett tag framför.
genstruktur skrev:Mja helt anonym behöver jag inte vara men det kanske räcker med att de som kommer på hififika vet exakt vart jag bor.
genstruktur skrev:Mja helt anonym behöver jag inte vara men det kanske räcker med att de som kommer på hififika vet exakt vart jag bor. Men man gör som man vill såklart angående det. Nick samt stad borde ändå vara en liten utmaning att ta reda på adress utifrån?
Adhoc skrev:Några st kan klämma in sig hos mig. Har en betonggrotta i källaren där lite möda lagts för att fixa akustiken för en kombinerad hemmmabio och lyssningsrum. Anläggningen är en blandning av gammalt o nyare, Marantz, Rotel och Carver som för- o slutsteg, Oppo 105 för CD och BR, Altec Lansing som frontar och Bremen + några gamla Ino Y2:or som basar, en dammsamlande SL 1200 Mk II kan kopplas in för vinyl om det skulle behövas.
Bor en bit från Mölndals centrum.
Ja har man endast nick så är det lite svårare, men om man har sitt riktiga namn som nick eller tex i sin signatur samt en bild på sig själv som avatar så är det betydligt lättare Very Happy
Det går ju att sätta pluppen i närheten av var man bor också Wink
celef skrev:Jag tycker sån här fika och ryggdunkartävlingar är ett sliskigt påfund, som amerikansk wrestling, ytligt och på låtsas
Vuxna människor leker i sandlådan
aisopos skrev:Jag bjuder gärna på fika.
Jag har dock inget speciellt att titta eller lyssna på. Bara lite hemgjort junk som vilket
år som helst blir klart.![]()
Men jag brukar kunna snacka iaf, och fixa en kopp kaffe ...
Jag bor någon mil nordost Uppsala. Passerar man Uppsala på E4'n förlorar man
ca 2 mil på en omväg till mig.
Alla mina kompisar får sova över eller komma och äta om dom är på genomresa.
Det kan även gälla dig om du direkt blir min kompis.
aisopos skrev:Nä, inga tweaks här. Inte ens på kopparna.
Men kommer någon och lyssnar kan jag försöka ställa till högtalarna så båda
är riktade mot lyssnarens öron, och på samma avstånd.
Även TV-ljudet går ut genom högtalarna, så dom blir allt som oftast riktade snett
ty soffan står lite vid sidan av.
celef skrev:Jag tycker sån här fika och ryggdunkartävlingar är ett sliskigt påfund, som amerikansk wrestling, ytligt och på låtsas
HK430 skrev:till TS så bor jag strax utanför umeå, skriv umeå!
Fikar gärna!
Och lyssnar gärna på ino-rigg!
Själv har ja System Audio sa2k master som toppar och 4 slutna sdx10 som står för bas.
Allt gott!
Johan
Finns andra som läser med som ej tillhör forumet tänk på det.adzer skrev:genstruktur skrev:Skall man sätta ut exakt vart man bor på en karta, eh? Känns väl sådär med tanke på stöldrisk?
Ja vill man vara helt anonym så är ju det en sak, men så fort folk vet vilken stad du bor i och vad du heter så är det väldigt lätt att ta fram adressen.
genstruktur skrev:HK430 skrev:till TS så bor jag strax utanför umeå, skriv umeå!
Done!Fikar gärna!
Och lyssnar gärna på ino-rigg!
Själv har ja System Audio sa2k master som toppar och 4 slutna sdx10 som står för bas.
Allt gott!
Johan
hifikg skrev:Den som planerar en resa längs E18, t ex Oslo - Stockholm, är hemskt välkommen att kontakta mig. Är jag hemma så bjuder jag gärna på en kopp kaffe och lyssning av min humbla ljudanläggning (som låter bäst i världen) med Carlsson eller Walker beroende på dagshumör. Du som hälsar på behöver inte alls tycka likadant.
boom skrev:Finns andra som läser med som ej tillhör forumet tänk på det.adzer skrev:genstruktur skrev:Skall man sätta ut exakt vart man bor på en karta, eh? Känns väl sådär med tanke på stöldrisk?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 8 gäster