Moderator: Redaktörer
HK430 skrev:nä jag skoja bara, jag bor i vännäs (men det vill man ju inte säga)
MagnusÖstberg skrev:HK430 skrev:nä jag skoja bara, jag bor i vännäs (men det vill man ju inte säga)
Hehe, därifrån kommer typ halva min släkt ursprungligen.
När jag var 13 blev jag dödskär i en tjej från Bullmark så jag cyklade över dit med halvpunka på däcken
Jag var i Vännäs 3 veckor det sommarlovet.
Nattlorden skrev:Svär nu inte för mycket över limmet när du försöker få bort det.... Det kan vara väldigt obenäget att vilja lämna lådan....
Komorok skrev:Överskottslim på utsida av låda avlägsnas galet lätt med 120g-papper på karborreskiva monterad på hastighetsreglerad vinkelkap eller liknande. jag kör med 40g, men jag är inte heller känd för mina pianolacksfinishar heller.
Komorok skrev:Överskottslim på utsida av låda avlägsnas galet lätt med 120g-papper på karborreskiva monterad på hastighetsreglerad vinkelkap eller liknande. jag kör med 40g, men jag är inte heller känd för mina pianolacksfinishar heller.
MagnusÖstberg skrev:Komorok skrev:Överskottslim på utsida av låda avlägsnas galet lätt med 120g-papper på karborreskiva monterad på hastighetsreglerad vinkelkap eller liknande. jag kör med 40g, men jag är inte heller känd för mina pianolacksfinishar heller.
Inte alls lika lätt som med en fuktig trasa vif limmtillfället. Och eftersom MDF är mjukare än stelnat limm riskerar man definitivt att få ett tråkigt slutresultat.
Kontenta: Ta alltid hand om limmöverskottet direkt!
nuffe skrev:Komorok skrev:Överskottslim på utsida av låda avlägsnas galet lätt med 120g-papper på karborreskiva monterad på hastighetsreglerad vinkelkap eller liknande. jag kör med 40g, men jag är inte heller känd för mina pianolacksfinishar heller.
Ja men du måste vara född med vinkelkapen... så bra som dina byggen blir
zartok skrev:Jag tänkte faktiskt använda silikon, men om det var herr komorok som sa att han tätade med limmet så tänkte jag att det måste vara bättre. Komorok kan inte ha fel![]()
Haha, jafan, det måste jag testa
Är jag limmade lådan så hade jag ju inte fått tipset att torka bort limmet före, så det blev ett helskotta med slipen *asg*
boom skrev:Silikon avger ättika under härdning och hur länge håller ättikan i sig.?
jag brukar använda latex som inte innehåller ättika .
MagnusÖstberg skrev:HK430 skrev:nä jag skoja bara, jag bor i vännäs (men det vill man ju inte säga)
Hehe, därifrån kommer typ halva min släkt ursprungligen.
När jag var 13 blev jag dödskär i en tjej från Bullmark så jag cyklade över dit med halvpunka på däcken
Jag var i Vännäs 3 veckor det sommarlovet.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster