I takt med att min anläggning växt har det dock blivit svårare att snabbt o enkelt dirigera om prylarna till gräsmattan och "finlyssning" utomhus de senaste åren har begränsats till diverse småhögtalare som "blivit över".
Nu är det ju såååå trevligt att kunna dra på lite och ha ett ordentligt basfundament även utomhus så jag bestämde mig för att bygga något som inte backar så fort jag tittar på volymkontrollen. Eftersom jag, i vanlig ordning, rotat lite bland befintliga prylar blir det inget "overkill a'la faktiskt" med 8 st LMS Ultra i trädgården men det ska förhoppningsvis räcka en bit ändå. De flesta "normala" människor tycker nog ändå att detta är lite overkill

Ingredienserna blir som följer:
Ett par gamla avdankade B&W DM602 som jag haft i evigheter. Jag har ett och annat att säga om återgivningen från dessa men lådan och elementen passar som han i handske till detta projekt.

4 st SLS-10 låg och gömde sig i garderoben och eftersom jag definitivt inte kommer använda dessa i några basmoduler blir det trädgårdstjänst fortsättningsvis för dessa.

Förstärkeri behövs naturligtvis och eftersom jag är lat och vill kunna styra ljudet trådlöst blev det även en Airport Express.

Vi börjar med att demontera 602-orna, baselementet sitter fast med 2 st 4mm träskruvar i spånskivan.

Visserligen spänner aluminiumringen ner elementet men det känns ändå "sådär". Nu har det aldrig varit nåt problem så det är väl OK.........

Baselementet, inget extravagant men inte direkt något att klaga på heller.

Orginalfiltret! För den B&W-intresserade kan jag berätta att det används första ordningens filter till basen och tredje till diskanten (elektriskt)

B&W har tacksamt nog valt delad baffel precis där jag tänkte dela lådan........tack!

Här ska 2 x SLS10 få bo i 120 liter, avstämt till ca 25Hz.

Slutresultatet blir något liknande detta

Just nu håller jag på att lyssna fram filtret samtidigt som lite slipning o målning av högtalare nr 2 är på G
Forts. följer.........