Känns nästan onödigt att man då bygger 4 15" istället för två små lådor med 2 st 10" i varje *asg*
Nåväl, det blir nog feelgood av det hela

Moderator: Redaktörer
zartok skrev:Jag känner nog ingen som har ett värre slutet infrasystem än tvett.
zartok skrev:Efter att ha varit hos tvett i ett par timmar så måste jag nog erkänna att mitt headroom kan tänkas vara lite over the top. Han kunde braka på högre än jag någonsin spelat med sina 4 10" byggda i 40-literlåda (2 i varje). Som han uttryckte det så är en av mina basar större volymmässigt än hans två lådor.
Känns nästan onödigt att man då bygger 4 15" istället för två små lådor med 2 st 10" i varje *asg*
Nåväl, det blir nog feelgood av det helai övrigt får jag ju tacka för all hjälp och alla tips jag fått, samt en rollersats jag fick som present. Den kommer bli hemskt använd
JonasW skrev:zartok skrev:Jag känner nog ingen som har ett värre slutet infrasystem än tvett.
Utan att kunna specarna på tvetts element så tror jag nog mitt system kan flytta mer luft. Däremot så har nog fortfarande inte lyft i närheten lika mycket vid 10Hz som han gjort trots en del EQ:ande. Sa nog investera i en MiniDSP framöver. Men nya topparna och centern ligger före i prioriteringarna.
Det går inte att boosta basen på sls10 dom bottnar med ett klonk så gjorde Rangwalds sls10or när vi testade och då var det bara 5db boost vid 16hz och skall man ha ut något ur infra frekvenserna så måste man ha effekt.Mordiiax skrev:Känns lite olikt tvett att försöka "imponera" genom att typ boosta basen, i alla fall så som jag känner honomFörutom att han använder LT då...
zartok skrev:
Nu till en liten fundering. Kan man både paralell och seriekoppa på samma gång för att trixa med ohmen? OM jag blir galen och bygger 4 till så ligger alla på 4 ohm styck. Jag ska köra serie med två, 8 ohm, men efter det så blir det kasst. Om man kan både paralell och seriekoppla subbarna så kan man iaf trixa fram en bättre lösning.
Lternativet är att jag kör 4 slutsteg på 8 basar, ett jävligt kraftigt flerkanalssteg skulle få stå för det då. Eller ett par 1092'or. Ehm. Bäätre med 1092'or. Löv them!
zartok skrev:Min bild av det är att bas ger bra lyssning. Märkligt nog så avskydde jag b&w 804d, vilka jag upplevde som extremt överbasiga. Vansinnigt överbasuga så in i norden! Pannkaka med det ljudet imo, men det kan ju ha varit pga att basen inte var speciellt bra i övrigt. Den ska ju vara detaljerad och kunna göra nyansskiftningar
zartok skrev:Min bild av det är att bas ger bra lyssning. Märkligt nog så avskydde jag b&w 804d, vilka jag upplevde som extremt överbasiga. Vansinnigt överbasuga så in i norden! Pannkaka med det ljudet imo, men det kan ju ha varit pga att basen inte var speciellt bra i övrigt. Den ska ju vara detaljerad och kunna göra nyansskiftningar
zartok skrev:Boom: jag kan intyga att dom basarna går att boosta, väldigt mycket. När tvett sa att han spelade närmare deras gräns så var det en bra bit ifrån mitt normal eller höglyssnande. Ja, en bra bit över alltså. Har för mig att han klippte runt 15 och det gick alldeles utmärkt att köra även djupare när vi testade.