Moderator: Redaktörer
PetterPersson skrev:Dina pappersmodeller stämde väl? Har du fräst alla kanter 45 grader? Har du ändrat från 3 till 4 mm i Excelarket för att ta hänsyn till detta?
PetterPersson skrev:Kan du ha haft för kort steglängd så att det blir ett diskretiseringsfel?
PetterPersson skrev::lol: Det var det jag ville utesluta
marcusssfl skrev:Hur påvärkar det?
zartok skrev:shit! inte ens min timida tant hade godkänt DOM hornen! enormt imponerande, minst sagt! singel?
dicken85 skrev:jag har jobbat som båtbyggare i 2 år![]()
vad vill du veta
Harryup skrev:Jag skulle provspela först innan man gör något mer.
Om du skall förbättra/förändra hornen med epoxi så är det ju bra att innan veta vad du jagar för "fel".
Mvh/Harryup
Harryup skrev:Absolut, nu börjar testandet innan du gör något så att du inte kan backa.
Har en god vän som gillar A-7'or och han har haft massor med olika varianter. De som lät absolut sämst var de som var snickarbyggda i tjock björkplywood. Men för ögonen var de överlägsna.
Dessutom så i värsta fall kan du redan nu finna att du inte ens vill gå vidare och då är det ju synd att lägga timmar och mer pengar på något som du inte gillar. När det gäller horn finns det många ggr en skillnad mellan vad som ser bra ut och vad som låter bra.
Mvh/Harryup
RuneStone skrev:jobbar/har jobbat åt oras samt har en fascination för carlsson-högtalare ?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster