eftter mkt funderande så har jag kommit fram till att bygga nåt seriöst med mina peerless 831857 315swr som jag ``råkade´´ köpa på blocket,
allt eftersom oa51 här på forumet hade 2st till som han kunde sälja:)
hoppas dom kommer nästa vecka nu iaf.
då får jag 2st isobarik låder. vilket är ett måste.
elementet.
peerless 831857 verkar trivas i stora slutna låder ca 120liter per 1st bas

så då kan man komma runt detta genom att använda sej av isobarik.
då halveras vas värdet och man kan gå ner rejält i lådstorlek.
helt plötsligt verkar 831857 trivas i 65liters br låda alla kurvor ser riktigt bra ut. peerless verkar veta vad dom pysslar med. trevligt ellement helt klart. har jämnfört det med dagens sls 12 men det går inte riktigt att jämnföra. 831857 går djupare m.m .
dessa isobarik låder kommer agera som stativ till mina seas L18 med scanspeak d2905 som är mina stativare/frontar i dag.
så det blir ingen clamshell eller vad det kallas när man kör konerna mot varandra utan dom kommer sitta åt samma håll så det kommer se ut som vanligt från utsidan sett men bakom det yttre elementet kommer det andra elementet sitta.
lådan kommer bli på 65liter netto ca 70liter totalt men räknar man bort stagning samt 2elemnt och lådan mellan elementen försvinner ca10liter
porten blir en slits port på framsidan och avstämningen kommer vara ca 22hz inte högre iaf.
här kommer ritningen kan inte rita i flashiga programm tyvärr. blir linjal och penna.