av Elusive » 2005-10-13 13:25
Ojoj!
Fantastiska tips! Keep it coming, det är nog fler än jag som är intresserade.
Nu till tipsen...
----
matte som tipsade om "trance":
Yahel - lyssnade på en del av remixarna på MusicStore, låter störtskönt. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som gör denna typ av musik så tilltalande. Det låter så rent och opretantiöst. Vilken skiva skall jag köpa av denna artist?
Fatali - laddade ner skivan "Faith". Påminner som sagt rätt mycket om Infected Mushroom, dock lite mer laidback och soft. Får lyssna lite mer och återkommer med en recension...
Resten av artisterna var svåra att hitta - lyckades inte ens hitta Xenicals hemsida.
----
Belker som tipsade om "murcof".
Tack! Tack! Tack!
Beställde båda hans skivor. Perfekt höstmusik. Lite ambient, konstiga ljud och melodier i en skön bladning. Finns att lyssna på MusicStore.
----
Max_Headroom som tipsade med "jazziga" plattor.
Bugge Wesseltoft finns att lyssna på MusicStore. Störtcool musik, dock alltför variande kvalité på spåren. Kanske lite mer specifika tips, Max?
Jag är väldigt nyfiken No Jazz, collaborations med Stevie Wonder liksom. Finns dock inget att lyssna på vare sig Amazon, MusicStore. HIttade ingenting på feldelningsnätverken heller. Vågar jag chansa, Max?
Beställde Zorg - Zorgs Private Life - lite sköna remixes. Skön och ren techno, mycket analoga syntar...
Kruder & Dorfmesiter. Nja. Lite för enkelspårigt.
----
Vee-Eight som tipsade om "St Germain" och "Son Kite"
St Germain. Nja.
Son Kite, hittade inte albumet "Colours". Lyssnade en del på "Perspectives of..", påminner en hel om Fluke faktiskt.
----
Manzarek som tipsade om lite udda artister.
"Frou Frou" - lyssande bara på en gammal platta - "Details". Nja, för mycket sång. Skall försöka få tag i "Flicks"...
"Geyster" fick jag heller tag på.
"Mr Scruff" låter störtskönt. Påminner en del om "Lo-Fidelity Allstars"...
"Sunn O" fick jag heller inte tag på...