Hur upplever du din gåva från Coconut audio?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
mx

Inläggav mx » 2013-09-10 16:48

:?
Alea iacta est.

Användarvisningsbild
Objektivisten
Semesterfirare

Inläggav Objektivisten » 2013-09-10 16:57

mx skrev::?

:?:
Pålitlig, Flexibel, Robust

Användarvisningsbild
mx

Inläggav mx » 2013-09-10 17:03

Objektivisten skrev:
mx skrev::?

:?:

Exakt.
Alea iacta est.

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2013-09-10 18:50

Morello skrev:Snart dax att dra dig till marknadsdomstolen om du inte lägger ned denna rappakalja!

Jobbigt med en glädjespridare va? Pröva med att ge bort något, kanske känns bättre då.
Psykfall med en rad diagnoser och sjukdomen MS.
Lever på samhällets botten
Ordförande i Kabeltroendes riksförbund.

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2013-09-10 18:59

FBK skrev:
Morello skrev:Snart dax att dra dig till marknadsdomstolen om du inte lägger ned denna rappakalja!

Jobbigt med en glädjespridare va? Pröva med att ge bort något, kanske känns bättre då.
Och det säger du till en av forumets givmildaste typer?
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2013-09-10 19:15

MagnusÖstberg skrev:
FBK skrev:

Och det säger du till en av forumets givmildaste typer?

Jepp.
Psykfall med en rad diagnoser och sjukdomen MS.
Lever på samhällets botten
Ordförande i Kabeltroendes riksförbund.

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2013-09-10 19:17

Då ber jag dig vända åter mot trådämnet nu när du fått harkla ur dig det :)
Jag saknar dig.

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2013-09-12 09:51

Patrick82 skrev:. T-Amp var bäst för att signalvägen var kortare..

Bättre i vilket avseende? Hur kom du fram till det? Hur såg sgnalvägarna ut? Berätta och förklara.
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
mikro
Semesterfirare

Inläggav mikro » 2013-09-12 10:04

Morello skrev:

Bättre i vilket avseende? Hur kom du fram till det? Hur såg sgnalvägarna ut? Berätta och förklara.

De e int lönt. 8)

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2013-09-12 10:22

I ärlighetens namn förstår jag inte forumets administration tillåter att forat används som reklampelare för värsta sortens ormolja - det patrick82 pysslar med är ren geschäft och borde rendera omedelbar avstängning!
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
mikro
Semesterfirare

Inläggav mikro » 2013-09-12 10:56

Morello skrev:I ärlighetens namn förstår jag inte forumets administration tillåter att forat används som reklampelare för värsta sortens ormolja - det patrick82 pysslar med är ren geschäft och borde rendera omedelbar avstängning!

Jag kan tycka att Patrick (näringsidkaren) och företaget Coconut-audio nu fått mycket utrymme på forumet för att marknadsföra sina idéer om välljud, samt erhållit gratis reklamplats för diverse kunderbjudanden. Är det rimligt att, för forats fortsatta oberoende opartiskhets skull, be om att reklam och information kring dessa erbjudanden i fortsättningen sker på Patricks egen webbsida? Så kan de som är intresserade av dessa bookmarka den sidan och själva hålla sig uppdaterade. Börjar bli lite löjeväckande för faktiskt.se.

Användarvisningsbild
schmutziger
Felfasarn

Inläggav schmutziger » 2013-09-12 11:05

mikro skrev:
Morello skrev:I ärlighetens namn förstår jag inte forumets administration tillåter att forat används som reklampelare för värsta sortens ormolja - det patrick82 pysslar med är ren geschäft och borde rendera omedelbar avstängning!

Jag kan tycka att Patrick (näringsidkaren) och företaget Coconut-audio nu fått mycket utrymme på forumet för att marknadsföra sina idéer om välljud, samt erhållit gratis reklamplats för diverse kunderbjudanden. Är det rimligt att, för forats fortsatta oberoende opartiskhets skull, be om att reklam och information kring dessa erbjudanden i fortsättningen sker på Patricks egen webbsida? Så kan de som är intresserade av dessa bookmarka den sidan och själva hålla sig uppdaterade. Börjar bli lite löjeväckande för faktiskt.se.

Dags att ta bort carlsson och ino delarna då mao.

Borde vi inte gå så långt att vi raderar samtliga inlägg från åtminstone:
Peter Steindl
Naqref

Morello

så vi slipper bli påprackade deras unkna synsätt på hifi o bra återgivning, jag menar allt för oberoende opartiskhet!

Användarvisningsbild
Laila

Inläggav Laila » 2013-09-12 11:14

@mikro

Gamle "subben", kamrat på vida färden . . . typ ?
Sterio . . . krävs dä tvillingar för å lyssna på´t åsså, typ . . . ?
Sedan mitt andra jag gick bort lyssnar jag mest på monio . . . typ.

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2013-09-12 11:30

Patrick82s entusiastiska inlägg, oanfrätta av eventuell kritik, är i all sin oskuldsfullhet (spelad eller ej) ett roligt inslag i forumvärlden. Varför stoppa det?

Som jag skrev redan för sex år sedan:

Jag tror att Patrick82 i den roll vi hittills sett honom inte är audiofil utan spelar audiofil (på ett extremt ambitiöst sätt) för att se vilka reaktioner det blir. I sådana fall är han mer sociolog.

Och på ett annat forum:

Jag har antagit att det är en sorts konstinstallation eller ett sociologiskt experiment där han vill se hur långt han kan gå innan till och med de mest hardcore subjektivistrelativisterna som säger ja och amen till alla tweaks som finns tycker att det är lite... overkill. Det brukar ju börja med att många uppmuntrar honom men att de till slut sätter lite i halsen.

Och då kan det ju bli det ganska underhållande. :)
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2013-09-12 13:29

Diskutera gärna den frågan, men den här tråden är fel forum för det.

I normala fall hade säkert sidodiskussionerna varit utflyttade, men det finns en övertygelse om att den här tråden kommer i låsbart läge.

Det vore synd nu när fler gåvor är på väg ut från företegaet som kan diskuteras.
Jag saknar dig.

Användarvisningsbild
aisopos

Inläggav aisopos » 2013-09-12 14:29

schmutziger skrev:Dags att ta bort carlsson och ino delarna då mao.

Peter Steindl
Naqref

Morello

så vi slipper bli påprackade deras unkna synsätt på hifi o bra återgivning, jag menar allt för oberoende opartiskhet!

Men om IÖ skickar mig ett par pi60, eller vad dom nu kan heta, så lovar jag att
i gengäld prisa dom högt här.
Deal?

Användarvisningsbild
schmutziger
Felfasarn

Inläggav schmutziger » 2013-09-12 15:13

aisopos skrev:
schmutziger skrev:Dags att ta bort carlsson och ino delarna då mao.

Peter Steindl
Naqref

Morello

Men om IÖ skickar mig ett par pi60, eller vad dom nu kan heta, så lovar jag att
i gengäld prisa dom högt här.
Deal?

nä, skickar upp mina oa51 med. Annars blir det inte oberoende och opartiskt :)

Användarvisningsbild
mikro
Semesterfirare

Inläggav mikro » 2013-09-12 15:34

schmutziger skrev:
mikro skrev:

Peter Steindl
Naqref

Morello

Jag vet inte, frågar du mig? Vad tycker du själv? Brukar de du nämner lägga upp reklamtrådar om sina produkter i tid och otid?

Jag har inget emot "unkna" synsätt, det är väl upp till var och en, men när det prackas på en i tråd efter tråd, den ena mer galen än den andra, och där man dessutom blir påhoppad av entusiastiska (läs: mutade) skribenter för att man har mage att ifrågasätta spektaklet, ja då tycker jag det har gått lite för långt.

Om det åtminstone fanns en specialavdelning på forumet för stolligheterna, något som jag redan efterlyst. Då kunde ju alla pajaser hålla till där, medan de som vill lära sig något om ljudåtergivning kan hålla till i de mer seriösa avdelningarna.

Användarvisningsbild
schmutziger
Felfasarn

Inläggav schmutziger » 2013-09-12 15:46

mikro skrev:
schmutziger skrev:
mikro skrev:

Peter Steindl
Naqref

Morello

Jag vet inte, frågar du mig? Vad tycker du själv? Brukar de du nämner lägga upp reklamtrådar om sina produkter i tid och otid?

Jag har inget emot "unkna" synsätt, det är väl upp till var och en, men när det prackas på en i tråd efter tråd, den ena mer galen än den andra, och där man dessutom blir påhoppad av entusiastiska (läs: mutade) skribenter för att man har mage att ifrågasätta spektaklet, ja då tycker jag det har gått lite för långt.

Om det åtminstone fanns en specialavdelning på forumet för stolligheterna, något som jag redan efterlyst. Då kunde ju alla pajaser hålla till där, medan de som vill lära sig något om ljudåtergivning kan hålla till i de mer seriösa avdelningarna.

nu försvann det jag skrivit men att synas är att bygga varumärke kort skrivet.
Och det har tex hållits tävlingar här där man kunnat vinna högtalare och elelment från en tillverkare tex. då skrek ingen om reklam o grejer.

sen vet jag inte hur länge du följt faktiskt.se och patrick82 men patrick har ju funnits här ett tag och det är nog inte många som tar han speciellt alvarligt :)
exeres audio är ju en klassiker
10kg magic pebble en annan
10 reasons why my valhalla cable is better than a girlfriend-klippet är legedariskt.
vem minns inte patrick goes banana with ERS-papper! :D
osv osv

Användarvisningsbild
Objektivisten
Semesterfirare

Inläggav Objektivisten » 2013-09-12 15:57

mikro skrev:Om det åtminstone fanns en specialavdelning på forumet för stolligheterna, något som jag redan efterlyst. Då kunde ju alla pajaser hålla till där, ...

Behövs det, vi har ju redan ''Wänner af Ino'' -avdelningen?
Pålitlig, Flexibel, Robust

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2013-09-12 16:13

schmutziger skrev:nu försvann det jag skrivit men att synas är att bygga varumärke kort skrivet.
Och det har tex hållits tävlingar här där man kunnat vinna högtalare och elelment från en tillverkare tex. då skrek ingen om reklam o grejer.

Jodå. Det blev ju ett jädra liv.

sen vet jag inte hur länge du följt faktiskt.se och patrick82 men patrick har ju funnits här ett tag och det är nog inte många som tar han speciellt alvarligt :)
exeres audio är ju en klassiker
10kg magic pebble en annan
10 reasons why my valhalla cable is better than a girlfriend-klippet är legedariskt.
vem minns inte patrick goes banana with ERS-papper! :D
osv osv

Precis vad jag menar! :D
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2013-09-12 16:21

Nu önskar jag en moderator som törs säga ifrån.
Jag saknar dig.

Användarvisningsbild
pinnen

Inläggav pinnen » 2013-09-12 16:30

Ursäkta om denna fråga är kränkande eller nåt men varför ansöker du inte om att bli riktig moderator?
Ju äldre jag blir ju mer förstår jag hur mycket det är jag inte förstår

Användarvisningsbild
single_malt
aka patrikf

Inläggav single_malt » 2013-09-12 16:35

Objektivisten skrev:
mikro skrev:Om det åtminstone fanns en specialavdelning på forumet för stolligheterna, något som jag redan efterlyst. Då kunde ju alla pajaser hålla till där, ...

Behövs det, vi har ju redan ''Wänner af Ino'' -avdelningen?

:lol:

Användarvisningsbild
single_malt
aka patrikf

Inläggav single_malt » 2013-09-12 16:37

pinnen skrev:

Ursäkta om denna fråga är kränkande eller nåt men varför ansöker du inte om att bli riktig moderator?

Bra ide!

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2013-09-12 16:53

pinnen skrev:

Det är min tråd. Jag önskar att den håller sig till ämnet?

Den handlar inte om marknadsföring, forumdelar eller hur du tvättar dina kalsonger.

Vad är oklart för dig?
Jag saknar dig.

Användarvisningsbild
single_malt
aka patrikf

Inläggav single_malt » 2013-09-12 16:57

MagnusÖstberg skrev:
pinnen skrev:

Den handlar inte om marknadsföring, forumdelar eller hur du tvättar dina kalsonger.

Vad är oklart för dig?

Din tråd? Jag har för mig att det var K12 som delade tråden och "råkade" ta ett inlägg skrivet av dig som det första.
Såhär skrev herr moderator i allafall:
I den tråden diskuterar vi Patrik82:s utskick med avseende på just utskicket och gåvorna.

Här pratar vi vidare om tweaks i allmänhet och kanske Patrik82s produkter i synnerhet med avseende på produkternas funktionalitet och prisvärdhet.

/K12

Användarvisningsbild
StefanL

Inläggav StefanL » 2013-09-12 18:44

MagnusÖstberg skrev:
pinnen skrev:

Vad är oklart för dig?

Jag upplever mina tweaks som ohyggligt prisvärda 😎
Snabler och grobianer

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Inläggav Patrick82 » 2013-09-12 18:51

Morello skrev:

Som Sherlock Holmes ungefär fast jag använde mina öron: http://youtu.be/_cFy2GZv490
Man skall inte lita till mätinstrument, för att de är gjorda endast för att mäta en specifik sak, inte alla saker. Människan uppfattar världen genom hur allt fungerar tillsammans. Även om temperaturen är oförändrad kan det kännas kallare om det blåser, detta kan inte en dator förstå.

Allt man lägger i och runt signalvägen påverkar ljudet beroende på objektets resonansfrekvens. För att undvika färgningar av ljudet är det bättre att ha mindre apparater. T.ex. ett metallchassi tillägger ett kantigt, mekaniskt ljud, man kan minska detta genom att blanda in annan material som läggs ovanpå chassit. Om något låter kantigt, kan man blanda in något som låter mjukt, då låter det neutralt. Men efter att man har lagt till två variabler, har upplösningen minskats, så man behöver något som ökar upplösningen för att kompensera för detta. Det fortsätter på detta sätt hela tiden som entropi, till slut blir allt för komplicerat.

Synergi är väldigt svårt att få om man har dåliga saker i sin anläggning. T.ex. om man har en sladd som saknar bas måste man kompensera för detta med en annan uppgradering som också ger svagheter som man måste kompensera för igen med något annat. Efter flera år hade jag en stor anläggning med en massa strömrenare, sladdar etc. Jag kom fram till att det är bättre att ha en minimalistisk anläggning istället, då får man perfekt synergi.
Bygger tweaks och kablar åt Coconut-Audio

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2013-09-12 18:55

StefanL skrev:
MagnusÖstberg skrev:
pinnen skrev:

Vad är oklart för dig?

Jag upplever mina tweaks som ohyggligt prisvärda 😎

Du är inte ensam :)

Har du märkt av någon funktionsmässig betydelse?
Jag saknar dig.

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi