Hur upplever du din gåva från Coconut audio?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Bagaget

Inläggav Bagaget » 2013-09-12 19:06

Hangern har en bra ögla man kan hänga upp dem med.

Vibradomen har en planare yta man lämpligen placerar neråt.

Användarvisningsbild
pinnen

Inläggav pinnen » 2013-09-12 19:08

Vad är oklart för dig?

Jag tycker att din syn på din egen roll på detta forum är lite oklar. Jag tror att det skulle göra dig och forumet gott om du fick bli en riktig moderator så jag tycker att du ska skicka in din CV. :)

Svaren på trådens rubrik ser ut att vara ett positivt mottagande till de tweaks som skickades ut och att inget egentligt negativt från mottagarna av gåvorna märks. Ett bra intiativ från kokosnötaudio och Patrik således :)
Ju äldre jag blir ju mer förstår jag hur mycket det är jag inte förstår

Användarvisningsbild
StefanL

Inläggav StefanL » 2013-09-12 19:48

MagnusÖstberg skrev:
StefanL skrev:
MagnusÖstberg skrev:
pinnen skrev:
Nu önskar jag en moderator som törs säga ifrån.

Ursäkta om denna fråga är kränkande eller nåt men varför ansöker du inte om att bli riktig moderator?

Det är min tråd. Jag önskar att den håller sig till ämnet?

Den handlar inte om marknadsföring, forumdelar eller hur du tvättar dina kalsonger.

Vad är oklart för dig?

Jag upplever mina tweaks som ohyggligt prisvärda 😎

Du är inte ensam :)

Har du märkt av någon funktionsmässig betydelse?

Nja, nu är de inte inspelade än, men feelgood har jag fått lite till av. Jag menar, varför chansa när det ändå kostar så lite.
Snabler och grobianer

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2013-09-12 20:02

pinnen skrev:
Vad är oklart för dig?

Jag tycker att din syn på din egen roll på detta forum är lite oklar. Jag tror att det skulle göra dig och forumet gott om du fick bli en riktig moderator så jag tycker att du ska skicka in din CV. :)

Ah, du menar ungifär som GAIS fotbollslag de senaste tre åren, inte riktigt säkra på om de är åskådare eller delaktiga i matchen?

Min bild av dig får väl liknas med den galna hockeyfarsan som står och skriker vid sidlinjen, men aldrig spelat själv.

pinnen skrev:Svaren på trådens rubrik ser ut att vara ett positivt mottagande till de tweaks som skickades ut och att inget egentligt negativt från mottagarna av gåvorna märks. Ett bra intiativ från kokosnötaudio och Patrik således :)

Jag hoppas på ännu mer nu när han tillverkar gåvor och ger bort. Det skulle ju inte bli något mer för några veckor sedan men nu både säljer och ger han bort saker igen. Du skall inte passa på?
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2013-09-12 20:07

StefanL skrev:
MagnusÖstberg skrev:
StefanL skrev:
MagnusÖstberg skrev:
pinnen skrev:

Ursäkta om denna fråga är kränkande eller nåt men varför ansöker du inte om att bli riktig moderator?

Den handlar inte om marknadsföring, forumdelar eller hur du tvättar dina kalsonger.

Vad är oklart för dig?

Jag upplever mina tweaks som ohyggligt prisvärda ��

Nja, nu är de inte inspelade än, men feelgood har jag fått lite till av. Jag menar, varför chansa när det ändå kostar så lite.

Då är det väl bara att du gör en reklamsnutt och får lite fler prylar för 100 000 dollar. Det är ju magiskt bra betalt för insatsen.
Jag saknar dig.

Användarvisningsbild
pinnen

Inläggav pinnen » 2013-09-12 23:00

Haha. Jag gillar ditt svar MÖ, särskilt den där biten om mitt kära gamla Gais ;). Du har förstått helt rätt men min andemening är seriös och positivt menad. Jag tror helt uppriktikgt att du skulle bli en bra moderator men nu är det kanske bäst att vi släpper den bollen tills vidare.

Jag har faktiskt aldrig spelat fotboll själv. Jag är helt värdelös i idrott då jag har ett handikapp som gör mig oförmögen till det. Däremot gillar jag själva spelet och har varit Gaisare sedan barnsben till farsans förtret som är blåvitare :)

Ja, jag ska nog passa på även om jag delar din högst relevanta åsikt om dessa tweaks förträfflighet för ljudåtergivning. Jag har faktiskt fått en shaktisten en gång och den lät väldigt lite. Faktiskt ingenting :D

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2013-09-12 23:05

:wink:

Hänger gärna med på en match.

Polarna i gamla hemstaden är fanatiska gaisare :)
Jag saknar dig.

Användarvisningsbild
pinnen

Inläggav pinnen » 2013-09-12 23:38

Alla Gaisare är fanatiska. Jag med. Jag är dock rätt snäll mot barn i alla fall ;)

Ganska skönt att vi bara har ett hockeylag att hålla på i alla fall 8)

Användarvisningsbild
StefanL

Inläggav StefanL » 2013-09-13 00:25

MagnusÖstberg skrev:
StefanL skrev:
MagnusÖstberg skrev:
StefanL skrev:
MagnusÖstberg skrev:
pinnen skrev:

Vad är oklart för dig?

Jag upplever mina tweaks som ohyggligt prisvärda ��

Då är det väl bara att du gör en reklamsnutt och får lite fler prylar för 100 000 dollar. Det är ju magiskt bra betalt för insatsen.

Jag tänkte göra ett par filmer till, sen drar jag mig tillbaka. Ett par hundra tusen dollar skall jag nog kunna dryga ut kassan med.
Snabler och grobianer

Användarvisningsbild
2-ch

Inläggav 2-ch » 2013-09-13 07:22

Patrick82 skrev:Om något låter kantigt, kan man blanda in något som låter mjukt, då låter det neutralt. Men efter att man har lagt till två variabler, har upplösningen minskats, så man behöver något som ökar upplösningen för att kompensera för detta. Det fortsätter på detta sätt hela tiden som entropi, till slut blir allt för komplicerat.

Vilket annorlunda sätt att se på saken :)
Men här i ligger samtidigt bekymret med att få tekniska anhängare :wink:

Jag tycker också att mina vibradome var grymt prisvärda.

Användarvisningsbild
robert293

Inläggav robert293 » 2013-09-15 13:06

Användarvisningsbild
bluetrain

Inläggav bluetrain » 2013-09-16 12:48

Tackar Coconut Audio för de fina stenarna/bollarna. Det blev ett klart lyft i min anläggning! Sen att sambon tyckte de färgglada plupparna var "söta" var en trevlig bonus. Riktiga glädjespridare!

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2013-09-16 19:29

bluetrain skrev:Sen att sambon tyckte de färgglada plupparna var "söta" var en trevlig bonus. Riktiga glädjespridare!

Det tycker jag med!
Jag saknar dig.

Användarvisningsbild
robert293

Inläggav robert293 » 2013-09-18 18:12

Fick nyss en 3m lång boaorm på närmare 6kg :D
Riktigt välbyggd och snygg måste jag säga...sen fick jag en grym liten kubik att ha på någon av apparaterna.

Tomten finns på riktigt och han levererar sann hifi glädje...hatten av till dig patrik.

Användarvisningsbild
EvilBoo

Inläggav EvilBoo » 2013-09-18 18:45

Idag fick jag min kabel. Vilket moster:D Idag fick jag min kabel. Detta är den absolut snyggaste kabeln jag har. Sedan så låg det en bonus i paketet. Tyvärr vet jag inte riktigt vad det är. Hur använder jag den och vad heter den?

Bild

Tusen tack Patrick82! Du är min nya hjälte!

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Inläggav Patrick82 » 2013-09-18 20:12

EvilBoo skrev:Idag fick jag min kabel. Vilket moster:D Idag fick jag min kabel. Detta är den absolut snyggaste kabeln jag har. Sedan så låg det en bonus i paketet. Tyvärr vet jag inte riktigt vad det är. Hur använder jag den och vad heter den?

Bild

Tusen tack Patrick82! Du är min nya hjälte!

Varsågod :)
Din kabel heter White Beach Power 5m.
Bonusen är en VibraPortal som läggs varsomhelst ovanpå chassit. Denna VibraPortal har inte lanserats och har inte ett namn för att den tog för lång tid att bygga.
Bygger tweaks och kablar åt Coconut-Audio

Användarvisningsbild
EvilBoo

Inläggav EvilBoo » 2013-09-18 20:18

Det är fantastiskt så generös du är. Då ska jag prova Vibraportal på min
cd-spelare.

Användarvisningsbild
Evil_Homer

Inläggav Evil_Homer » 2013-09-18 20:36

Galet underbara snokar, jag vittjar min postlåda var dag här nu.
Går på helspänn och är nyfiken som en liten unge på vad det är för snok som hittar hit :)
Onkyo 5007. JBL 3632. Crown CDi 1000

Användarvisningsbild
EvilBoo

Inläggav EvilBoo » 2013-09-18 20:40

Jag förstår dig, den är väl värd väntan;-) Den jag fick är helt underbar.

Användarvisningsbild
patjoh

Inläggav patjoh » 2013-09-18 21:56

Patrick82 är Hifi Dogma, jag är glad han finns :D

Användarvisningsbild
hevi
iller

Inläggav hevi » 2013-09-18 22:27

Morello skrev:I ärlighetens namn förstår jag inte forumets administration tillåter att forat används som reklampelare för värsta sortens ormolja - det patrick82 pysslar med är ren geschäft och borde rendera omedelbar avstängning!

Jag har ett 15m as till kabel i bakluckan och jag vet var du bor... 8) blindtest under kraftigt alkoholrus, någon!?!
Det finns två sorters personer:
1. De som kan extrapolera

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2013-09-18 22:59

hevi skrev:
Morello skrev:I ärlighetens namn förstår jag inte forumets administration tillåter att forat används som reklampelare för värsta sortens ormolja - det patrick82 pysslar med är ren geschäft och borde rendera omedelbar avstängning!

Jag har ett 15m as till kabel i bakluckan och jag vet var du bor... 8) blindtest under kraftigt alkoholrus, någon!?!

Ta med den o kom på lördag! Sovplats ordnas, liksom berusning, bara välj slag av berusning! Kanske kan vi övertyga oss om att vi hör tydliga skillnader när vi närmar oss en promille :)
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2013-09-19 12:25

Eftersom han skänker bort ormoljan så är det ju i "ärlighetens namn" inte reklam. Forumets administration kommer inte att frånta medlemmarnas medfödda förmåga att själva reflektera och besluta om de vill ha gratis ormolja eller inte. Individens ansvar borde inte vara ett främmande begrepp ens för dig.

Att kräva att vi skall göra saker, framförallt att vi skall stänga av namngivna individer från forumet, är däremot ett förbannat trist beteende från din sida.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
StefanL

Inläggav StefanL » 2013-09-19 19:12

NiklasF skrev:Galet underbara snokar, jag vittjar min postlåda var dag här nu.
Går på helspänn och är nyfiken som en liten unge på vad det är för snok som hittar hit :)

+1, är osse nyfiken :)
Snabler och grobianer

Beijergard

Inläggav Beijergard » 2013-09-19 20:07

Vill tacka för denna underbara tweak!
Bruset i mina spotifylåtar är bortblåst som en sandstorm! :lol:
Hur vågar ni ens koppla in dessa saker i era dyra anläggningar?

EDIT: Då det inte verkar som ironin i mitt inlägg gick fram så skriver jag lite till..
Jag kunde inte låta bli att vara nyfiken så jag slaktade en av dessa så kallade Noise Terminators..
Hur kan ni på allvar tro att en RCA-6.3mm adapter fylld med sand gör någon inverkan på ljudet annat än att riskera oönskade störningar eller kanske förstöra utrustningen?
Eller är alla här ironiska och driver med stackarn som tror att dessa produkter verkligen fungerar?
Bild
Senast redigerad av Beijergard 2013-09-20 00:09, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2013-09-19 20:54

hevi skrev:Jag har ett 15m as till kabel i bakluckan och jag vet var du bor...

:lol: :lol: en av forumets roligaste kommentarer det senaste decenniet i mitt tycke! :lol: :lol:
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Användarvisningsbild
Beakungen

Inläggav Beakungen » 2013-09-19 22:00

Sådär då har jag faktiskt också fått en gåva av Coconutaudio.

Bild

Har bara precis provat usbkabeln lite snabbt. Jämförde med den som följde med min cambridge audio dacmagic plus. Ställde in en volym och mutade spotify och bytte mellan de olika kablarna. Vete tusan varför men jag upplevde ljudskillnad på kablarna. Säkert inbillning.

Men kul att ha kanske världens tjockaste usbkabel haha

Tackar ödmjukast för mina gåvor iaf! :D

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2013-09-19 22:17

Knäck inte usbuttaget bara... Höll på att ta livet av min dator pga det själv, som tur var kunde jag hitta var chassiekontaktena kopplandes på moderkortet innan allt fick kortis...
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Användarvisningsbild
Mordiiax

Inläggav Mordiiax » 2013-09-19 22:42

Jag funderade på vad jag hade beställt på 9.8kg. Ofattbara pengar som Patrick måste ju lägga ut en förmögenhet på att skicka alla prylar :o

Först denna stora sten av snillrik design. Hårt ytter, fin topp och sen botten av inplastad "grovsand" som troligen tar upp vibrationer fint. Står fint på ena toppen :)
Bild

Bild

Sedan kröp det ur en blyg liten orm ur det stora paketet.
Bild

Men efter lite övertalning vågade den visa mig sitt rätta ansikte och började känna sig hemma.
Bild

Furutech FU-11 (Cu).
Bild

Ormet kruuper!
Bild

Galet nöjd! Vi snackar om en kille som lagt ner mycket tid och pengar på det här, oavsett vad folk säger och han skänker bort detta. Det är en god samarit och hifitomten personifierad :)

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2013-09-20 01:51

Det Patrick82 sysslar med är uppenbarligen resultatet av entusiasm - det finns av det vi kan se här ingen anledning att misstänka att det handlar om något annat.

Ormolja är det bara om någon medvetet försöker (också det uppenbarligen) tjäna maximalt med pengar på saker som försäljaren/företagaren inte tror på själv, och egentligen bara vill göra billigast och enklast möjliga produkt som säljs så dyrt som möjllgt genom att tillskriva den egenskaper som inte finns med hjälp av reklam.

Det är kanske omöjligt att veta säkert, men var och en får bedöma trovärdigheten och det verifierbara.

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi