Gratis strömkablar :)

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2013-09-12 12:15

Martin skrev:celef: En varning utdelas till dig för detta hastiga påhopp. Använd tangenterna mjukare nästa gång.

:? Varning för det, men icke morellos inlägg ? Ja så kan det gå.
Psykfall med en rad diagnoser och sjukdomen MS.
Lever på samhällets botten
Ordförande i Kabeltroendes riksförbund.

Användarvisningsbild
Martin
Vågledaren/redaktör

Inläggav Martin » 2013-09-12 12:41

FBK skrev:
Martin skrev:celef: En varning utdelas till dig för detta hastiga påhopp. Använd tangenterna mjukare nästa gång.

:? Varning för det, men icke morellos inlägg ? Ja så kan det gå.

Som jag har sagt säkert 100ggr, och nu börjar jag tappa tålamodet. Det gäller påhopp på person och inte sak. Det är skillnad på att kalla en kabel för mög (som är en sak) och en person för mög.

Det borde inte vara svårt att se skillnad. Det är ok att kritisera prylar, företeelser och allt möjligt. Men börjar man ge sig på personer så blir det: Ja, påhopp på personer. Väldigt enkelt. Där drar vi gränsen och den är hur tydlig som helst. Borde inte innebära några missförstånd.

Har man problem med att folk kritiserar saker så får man välja ett annat forum, för den policyn har vi inte här. Här är det ett anständigt bemötande av personer och högt i tak när det gäller sakfrågor, som vi vill premiera.

Det kan innebära att någon pratar om nätkablar eller skumma tweaks som inte går att bevisa och även att någon annan uttrycker sin åsikt att det är skumma saker och det är helt ok så länge man kan bete sig som anständigt folk och inte ge sig på varandra.
MEK - MetallElementKlubben

Användarvisningsbild
pinnen

Inläggav pinnen » 2013-09-12 14:39

Ni mods har helt rätt och jag ber också om ursäkt för min urspårning.
Jag måste lära mig att vänta 1 minut när det brinner till i skallen :oops:
Ju äldre jag blir ju mer förstår jag hur mycket det är jag inte förstår

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2013-09-12 14:50

fy tusan för att jag blev varnad för att jag kallade att någon själv kan vara mög
Bikinitider

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Re: Gratis strömkablar :)

Inläggav Patrick82 » 2013-09-12 15:03

Morello skrev:
Patrick82 skrev:
Max_Headroom skrev:Det står att man får en sladd gratis. Det står inget om fabrikatet på sladden. Kan vara vad som helst från Clas Ohlson till Nord Ost Valhalla om man frågar mig. Coconut Audio också, förståss, men det ges inga garantier för det i 1a inlägget så vitt jag kan se.

Jag har tyvärr inga Cocnut Audio Tweaks, så det skiter sig för min del i alla fall.

Allt som ges bort är Coconut-Audio sladdar, de är värda tiotusentals kronor styck.

Nej, det är dom inte. I sådana fall hade du sålt kablarna för tiotusentals kronor styck, men nu ger du bort möget istället.

De har redan sålts för tiotusentals kronor styck, kunderna har lämnat tillbaka dem för att uppgradera till dyrare modeller.
Jag skall inte bygga billiga kablar något mer, för att alla kommer vilja uppgradera ändå och skicka tillbaka dem. Jag har inte plats för alla sladdar.
Bygger tweaks och kablar åt Coconut-Audio

Användarvisningsbild
mikro
Semesterfirare

Inläggav mikro » 2013-09-12 15:23

Patrick82 skrev:
Morello skrev:
Patrick82 skrev:
Max_Headroom skrev:Det står att man får en sladd gratis. Det står inget om fabrikatet på sladden. Kan vara vad som helst från Clas Ohlson till Nord Ost Valhalla om man frågar mig. Coconut Audio också, förståss, men det ges inga garantier för det i 1a inlägget så vitt jag kan se.

Jag har tyvärr inga Cocnut Audio Tweaks, så det skiter sig för min del i alla fall.

Allt som ges bort är Coconut-Audio sladdar, de är värda tiotusentals kronor styck.

Nej, det är dom inte. I sådana fall hade du sålt kablarna för tiotusentals kronor styck, men nu ger du bort möget istället.

De har redan sålts för tiotusentals kronor styck, kunderna har lämnat tillbaka dem för att uppgradera till dyrare modeller.
Jag skall inte bygga billiga kablar något mer, för att alla kommer vilja uppgradera ändå och skicka tillbaka dem. Jag har inte plats för alla sladdar.

Men snälla, lägg ner nu. Först skriver du att du ska lägga ner Coconut-audio och din webbshop p g a att ingen köper något, nu köper tydligen folk som galningar av dig. Hur ska du ha det?

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Inläggav Patrick82 » 2013-09-12 16:36

mikro skrev:
Patrick82 skrev:
Morello skrev:
Patrick82 skrev:

Men snälla, lägg ner nu. Först skriver du att du ska lägga ner Coconut-audio och din webbshop p g a att ingen köper något, nu köper tydligen folk som galningar av dig. Hur ska du ha det?

Varje kund har köpt 15 kablar vardera i genomsnitt. De gör detta genom e-mail, det behövs ingen webshop.
Det blir mycket sladdar som de skickar tillbaka när de uppgraderar. T.ex förra veckan vann en kund en Megalodon, då skickade han tillbaka en annan sladd och bytte den till två små tweaks.

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2013-09-12 17:09

Patrick82 skrev:
aisopos skrev:Men om det inte är så, är det isåfall fritt fram för varenda företagsdrivande individ
att skänka bort lite grejer här på faktiskt för att sen få håva in beröm för sina grejer?

Det är inte lite grejer jag skänker bort, det är alla grejer. Dom skall inte säljas längre. När allt är borta, finns det inte fler, jag skall inte bygga fler heller.
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
bakerman22

Inläggav bakerman22 » 2013-09-12 17:31

Jag kan inte riktigt förstå varför dom som irriterar sej så mycket läser i tråden?
Om ni irriterar er är det väl bara att skita i att läsa?

Själv finner jag trådar som dessa högst underhållande. :D

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2013-09-12 17:36

Klockrent!
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Inläggav Patrick82 » 2013-09-12 18:00

bakerman22 skrev:Jag kan inte riktigt förstå varför dom som irriterar sej så mycket läser i tråden?
Om ni irriterar er är det väl bara att skita i att läsa?

Själv finner jag trådar som dessa högst underhållande. :D

De som irriterar sig har inte fått något tweak. Det är lätt att se sambandet.

Utan tweak = irriterad :evil:
Med tweak = glad :D

Morello, mikro, MagnusÖstberg, de har inte ännu frågat efter något gratis tweak. Det har gått flera veckor nu.

Användarvisningsbild
bakerman22

Inläggav bakerman22 » 2013-09-12 23:53

Jag har inte heller fått något tweak. Vill inte heller ha något.
Men den lilla pojken som går fram och pekar på den lilla blåa klumpen på stärkaren och utbrister "Åh vad fin!" kommer jag gå och småskratta åt i flera dagar.
Kommer nog att besöka den här tråden för att leta upp det klippet och titta på det ibland om jag känner mej nere. :D

Användarvisningsbild
MichaelG

Inläggav MichaelG » 2013-09-13 05:11

bakerman22 skrev:Jag har inte heller fått något tweak. Vill inte heller ha något.
Men den lilla pojken som går fram och pekar på den lilla blåa klumpen på stärkaren och utbrister "Åh vad fin!" kommer jag gå och småskratta åt i flera dagar.
Kommer nog att besöka den här tråden för att leta upp det klippet och titta på det ibland om jag känner mej nere. :D

+1 :D

Hälsn. Michael

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Inläggav Patrick82 » 2013-09-13 18:55

Jag har packat min näst största sladd, det var svårt för att den ville komma ut hela tiden. Kartongen är helt bucklig nu och full med tejp, hoppas det går att skicka den.

Min största 15 meters sladd kommer bli ännu svårare att packa. Om någon i Stockholm kan komma och hämta den med bil så skulle det underlätta för mig.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2013-09-13 19:14

Lång lastbil alltså. :mrgreen:
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2013-09-13 19:37

Nattlorden skrev:Lång lastbil alltså. :mrgreen:

Sådana bilar kallas för långtradare här i Stockholm
Bikinitider

Användarvisningsbild
Evil_Homer

Inläggav Evil_Homer » 2013-09-13 19:43

Jag är så taggad så att mina DIY snokar har fått en plats i anläggningen igen, iaf den ena av dom.

I min HTPC! :D
Onkyo 5007. JBL 3632. Crown CDi 1000

Användarvisningsbild
hevi
iller

Inläggav hevi » 2013-09-13 20:11

Patrick82 skrev:Jag har packat min näst största sladd, det var svårt för att den ville komma ut hela tiden. Kartongen är helt bucklig nu och full med tejp, hoppas det går att skicka den.

Min största 15 meters sladd kommer bli ännu svårare att packa. Om någon i Stockholm kan komma och hämta den med bil så skulle det underlätta för mig.

Jag kommer gärna och hämtar den -jag tänkte ha den till min HeadRoom hörlursförstärkare och behöver en lång sladd för att den ska räcka. PMa om du är intresserad.

Mvh

H
Det finns två sorters personer:
1. De som kan extrapolera

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Inläggav Patrick82 » 2013-09-13 20:29

hevi skrev:
Patrick82 skrev:Jag har packat min näst största sladd, det var svårt för att den ville komma ut hela tiden. Kartongen är helt bucklig nu och full med tejp, hoppas det går att skicka den.

Jag kommer gärna och hämtar den -jag tänkte ha den till min HeadRoom hörlursförstärkare och behöver en lång sladd för att den ska räcka. PMa om du är intresserad.

Mvh

H

PM skickat.

Användarvisningsbild
bakerman22

Inläggav bakerman22 » 2013-09-13 21:52

hevi skrev:

Mvh

H

Helt underbart!! :D

"PMa om du är intresserad att ge bort en kabel för tiotusentals kronor åt mig."

:D

Användarvisningsbild
robert293

Inläggav robert293 » 2013-09-14 02:24

Jag har faktiskt en transparent ultra strömkabel här hemma (äldre modell med redigt gubba häng) skicka mig en kokosnöt kabel och är den bättre på något vis så lovar jag att visa mig själv naken bland ormboet med magiska leran på huvudet

:lol:

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2013-09-14 02:29

robert293 skrev:Jag har faktiskt en transparent ultra strömkabel här hemma (äldre modell med redigt gubba häng) skicka mig en kokosnöt kabel och är den bättre på något vis så lovar jag att visa mig själv naken bland ormboet med magiska leran på huvudet

Jag kan fixa en sådan bild om du ö h t kan höra skillnad på olika, hela, strömkablar i ett blindtest. Ställer du upp?
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
robert293

Inläggav robert293 » 2013-09-14 02:46

hifikg skrev:
robert293 skrev:Jag har faktiskt en transparent ultra strömkabel här hemma (äldre modell med redigt gubba häng) skicka mig en kokosnöt kabel och är den bättre på något vis så lovar jag att visa mig själv naken bland ormboet med magiska leran på huvudet

Jag kan fixa en sådan bild om du ö h t kan höra skillnad på olika, hela, strömkablar i ett blindtest. Ställer du upp?

Nä nä här gäller det subjektivitet....vad annars.
Om vetanskapen skall in....hur i helvete skall jag då kunna vinna....ni motbevisar ju varje gång med blindtest ifrån 1969.

Eller...vänta lite nu....ni kanske bara är ute efter min kropp 8O

Användarvisningsbild
hevi
iller

Inläggav hevi » 2013-09-14 23:08

Patrick82 är en mystisk man -i mitt fredagsdruckna tillstånd kände jag att en redig nätkabel till gratispris vore kul att testa till min lurförstärkare, och döm om min förvåning när jag får svar via PM -det är inte tal om att träffas, utan kabeln kommer att ligga i en låda på en viss adress... Och det gjorde den! Ett riktigt jävla as till kabel -15 meter, 5cm tjock, trädd i skotskruting brun golfstrumpadekor...frågan jag ställer mig är -finns han på riktigt, eller har jag drömt allting...
Det finns två sorters personer:
1. De som kan extrapolera

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2013-09-14 23:24

Någon sprang på honom i ett trapphus i julas, men det kan förstås ha varit tomten.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2013-09-14 23:33

robert293 skrev:
hifikg skrev:

Nä nä här gäller det subjektivitet....vad annars.
Om vetanskapen skall in....hur i helvete skall jag då kunna vinna....ni motbevisar ju varje gång med blindtest ifrån 1969.

Eller...vänta lite nu....ni kanske bara är ute efter min kropp 8O

Det får du veta om du antar utmaningen ;-)

Användarvisningsbild
robert293

Inläggav robert293 » 2013-09-15 11:16

Användarvisningsbild
Fostex

Inläggav Fostex » 2013-09-15 17:14

Kul!

Kastade också upp en liten video, tyvärr med dålig ljudkvalité. Tror det var lite för högt för att min lur skulle gilla det.

http://www.youtube.com/watch?v=YpRHPOI9eHo
Mycket kul - lite tid
Medverkar i LTS styrelse och tekniksektion

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Inläggav Patrick82 » 2013-09-16 08:56

Fostex skrev:Kul!

Kastade också upp en liten video, tyvärr med dålig ljudkvalité. Tror det var lite för högt för att min lur skulle gilla det.

Tack :)

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2013-09-16 09:06

Fostex skrev:Kul!

Skön känsla i den videon. Bra jobbat.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi