Moderator: Redaktörer
Jocke skrev:Känns som en skaplig kombo som har förutsättningar att spela riktigt bra - detta blir intressant!
MagnusÖstberg skrev:Jocke skrev:Känns som en skaplig kombo som har förutsättningar att spela riktigt bra - detta blir intressant!
Ja, det är ju eklare variant av Ino i6![]()
Delningen ligger garanterat lägre och är brantare. Kommer spela fint.
Jocke skrev:MagnusÖstberg skrev:Jocke skrev:Känns som en skaplig kombo som har förutsättningar att spela riktigt bra - detta blir intressant!
Jaha... det har jag däremot inte alls koll på... Täby ligger lite ocentralt för mig!Blir lite skum på proportionerna men 5 liter är inte mycket och de är nog mindre än jag föreställer mig dem när jag ser bilden... Undrar hur de presterar i basen... dessa var väl tänkta som toppar men skulle kanske funka som golvare för att få lite mer luft invändig???
MagnusÖstberg skrev:Jocke skrev:MagnusÖstberg skrev:Jocke skrev:Känns som en skaplig kombo som har förutsättningar att spela riktigt bra - detta blir intressant!
Jaha... det har jag däremot inte alls koll på... Täby ligger lite ocentralt för mig!Blir lite skum på proportionerna men 5 liter är inte mycket och de är nog mindre än jag föreställer mig dem när jag ser bilden... Undrar hur de presterar i basen... dessa var väl tänkta som toppar men skulle kanske funka som golvare för att få lite mer luft invändig???
De faller perfekt mot en 80Hz delning.
Fem liter är en aning snålt med talspoleuppvärmning, men betydligt mindre än de 26-27 litrarna en BR behöver
landa skrev:Just nu funderar jag på om inte diskanten visar en lite för kraftigt fallande kurva. Det kan även vara jag som har ett överdämpat rum. Om skritten ger mig tillåtelse kommer jag lägga ut det.
Har ingen bra mätutrustning just nu skulle behöva något som kan driva min ecm8000.
landa skrev:De enda mätningar jag har gjort så här långt tyder på att diskanten behöver dras upp betydligt. Med reservation för att de är gjorda med min mic som tillhör min RXV-2700. Vad jag tycker mig höra så verkar det stämma.
boom skrev:landa skrev:Med tanke på att detta projekt tagit 3 år hittills så misstänker jag att inget går onödigt fort här. ;kr
Dom låter lite matta i diskant området det kan jag hålla med om.
celef skrev:boom skrev:landa skrev:Med tanke på att detta projekt tagit 3 år hittills så misstänker jag att inget går onödigt fort här. ;kr
Dom låter lite matta i diskant området det kan jag hålla med om.
Jag håller med, jag vet inte varför dessa diskanter är så poppis
boom skrev:skrutten skrev:Hehe är jag boom:s ignore lista?
nej det är du inte jag använder inte sådant.
Jo jag är inne på samma sak skall leta i filterlådan när jag kommer hemskrutten skrev:boom skrev:skrutten skrev:Hehe är jag boom:s ignore lista?
nej det är du inte jag använder inte sådant.
Jag tyckte bara att det vore enkelt att testa att minska värdet på resistorn före diskanten och kolla om allt var rätt innan man bygger om...
Det var liksom allt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster