Moderator: Redaktörer
shifts skrev:Alexi skrev:De måste väll först finnas i lager?
Jag har varit och lyssnat hos Paus och de hade i lager då i alla fall. Men den lyssningen duger inte för min fortsatta utvärdering.
shifts skrev:Ja det låter dumt, varför skulle man göra så? När jag köper något vet jag att det är vad jag vill ha. Ni andra kan ju göra på annat sätt.
hifikg skrev:shifts skrev:Ja det låter dumt, varför skulle man göra så? När jag köper något vet jag att det är vad jag vill ha. Ni andra kan ju göra på annat sätt.
Förstår vad du menar. När jag fick tag i mina OA52 så tvekade jag inte en sekund, hivade upp lädret utan provlyssning och baxade hem dem. Vad får dig att tveka?
hifikg skrev:Vad får dig att tveka?
Alexi skrev:Vad får dig att tveka gällande 3D8?hifikg skrev:Vad får dig att tveka?
MagnusÖstberg skrev:Hur går det Peter?
Är allt på plats?
petersteindl skrev:MagnusÖstberg skrev:Hur går det Peter?
Är allt på plats?
Det går framåt
Det låter bra. Skit i att hoppa på skrothandlarknegetpetersteindl skrev:MagnusÖstberg skrev:Hur går det Peter?
Är allt på plats?
Det går framåt
shifts skrev:hifikg skrev:Vad får dig att tveka?
En "rumsklang" på alla inspelningar är inte det jag är ute efter. Om högtalarna lägger till väldigt mycket sånt är jag inte intresserad, då jag gissar att jag kommer tröttna.
Har provlyssnat dem flera gånger, på mässor och butiksdemo, men de flesta gångerna har det varit med inspelningar med myket inspelat rum. Svårt att utvärdera hur mycket de lägger till själva. Vill även testa hur de hanterar riktigt tokusla inspelningar.
Ytterligare vill jag höra dem i en så när optimal uppställning + rum som möjligt, för att se hur långt de räcker.
eljulio skrev:Skulle tro att jag har riktigt intressanta förutsättningar för en bra uppsättning av Bremenhögtalarna och vore också intresserad av ett lån. De skulle i stort sett kunna placeras där mina "golvare" står idag.
Se nedan länk för ett par bilder:
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... ic&t=55268
micromodular skrev:Hur kan en högtalare lägga till en rumsklang?
Jag förstår dock vad du menar men din formulering sviktar en aning
hifikg skrev:eljulio skrev:Skulle tro att jag har riktigt intressanta förutsättningar för en bra uppsättning av Bremenhögtalarna och vore också intresserad av ett lån. De skulle i stort sett kunna placeras där mina "golvare" står idag.
Snygg lya, men ska du hänga den ena på glaset eller vänder du uppställningen med ägg?
eljulio skrev:hifikg skrev:eljulio skrev:Skulle tro att jag har riktigt intressanta förutsättningar för en bra uppsättning av Bremenhögtalarna och vore också intresserad av ett lån. De skulle i stort sett kunna placeras där mina "golvare" står idag.
Snygg lya, men ska du hänga den ena på glaset eller vänder du uppställningen med ägg?
Näe, Bremenhögtalare kan ju placeras (och rekommenderas tror jag) att placeras mot varandra vilket innebär att vänstra högtalaren hamnar på väggen framför fönstret (vänster om kaminen. Det är någon meter drygt ut från vänstra hörnet. Lyssningspositionen skulle då hamna ca 3 meter från högtalarna (dagens position).
Användare som besöker denna kategori: Imperial-Blomman och 25 gäster