Moderator: Redaktörer
Komorok skrev:Javisst. Prova med en eq vid 15Hz istället. Fladdrar det fortfarande och låter illa så prova md 20Hz.
Input... ja, det var så lite. Önskar jag hade hängt med bättre och kunnat ge bättre råd. Dock så har jag tagit tag i träningen, så jag hinner inte sitta med faktiskt så mycket längre. Jag gissar att du tycker det är bra.
Illuminatus skrev:Oopps!
Jag har upptäckt ett litet problem tror jag.
När jag kör ett bassvep från 10hz-100hz hör jag på den högra basen ett flämtande ljud som att det inte är riktigt tätt medans den vänstra basen är knäpptyst och bara rör på sig precis som den andra men utan det där flämtande ljudet.
Är det så illa att det inte är tätt runt elementet?
Hjälp.
Komorok skrev:Illuminatus skrev:Oopps!
Jag har upptäckt ett litet problem tror jag.
När jag kör ett bassvep från 10hz-100hz hör jag på den högra basen ett flämtande ljud som att det inte är riktigt tätt medans den vänstra basen är knäpptyst och bara rör på sig precis som den andra men utan det där flämtande ljudet.
Är det så illa att det inte är tätt runt elementet?
Hjälp.
Testa att trycka in konen och håll den inne i några sekunder. Släpp ut den sedan. Åker den ut lite segt så är ju något otätt.
Illuminatus skrev:Komorok skrev:Kan du höra var det är otätt?
Japp, runt elementet.
Komorok skrev:Jag jobbar på kosten också... Börjat med matlåda igen för att få kontroll på innehållet i maten. Mindre bröd osv...
ursäkta ot...
NiklasF skrev:Det läcker väl inte runt listen du klämmer dit på själva upphängningen?
Utan under chassiet som ligger mot lådan?
Har du ingen tätlist alls nu?
NiklasF skrev:Hifikit har jag sett nämnas vid ett flertal tillfällen nu, dom skall ha en variant som är bra.
Någon kommer säkerligen med rätt artikelnummer.

Nattlorden skrev:Under 50 ser det väl fint ut. Var tänkte du dela uppåt?
Illuminatus skrev:Nattlorden skrev:Under 50 ser det väl fint ut. Var tänkte du dela uppåt?
Ok. Vad är det som ser mindre bra ut låt säga mellan 20-40hz?
Jag tänkte dela vid 80hz. Har nu BW30db för subbarna både low pass & high pass. Topparna delas som sagt hid 80hz men med BW12db.
Nattlorden skrev:
Jag sade ju det såg bra ut under 50. Men jag tyckte det såg lite för tidigt avskuret uppåt? Fast det kanske summerar bra med ditt högpass ändå.
Nattlorden skrev:Nä, problemet med topparna är att de stiger mot högre frekvens. Är det inte mätfel så måste de låta tok-ljusa. Att du inte har smoothing på kurvan spelar ingen roll, så ser det ut hos alla att det är taggigt vid en sådan sorts mätning.
MagnusÖstberg skrev:Biltemas tätningslist skall användas om man inte vill bli skjuten!
Hittar du några skummadrasser till nästa mätning?
Användare som besöker denna kategori: Neuhausen och 22 gäster