Moderator: Redaktörer
Jag tycker det har varit smidigast att göra på följande vis; Eq:a som du vill ha det, ha ganska låg volym till en början med och starta sedan scenen där den stora draken kraschar i How To Train Your Dragon, höj sedan försiktigt volymen till där du vill ha den när du kollar på film. Om dom inte bottnar i den scenen så är du nog gaanska säker.zartok skrev:såg mycket trevligare ut än det jag gjorde. man får tacka så mycket. nu ska det bara fipplas in i minidsp'n också :)
vågar jag köra rak frekvens ner till 10 hz? tänkte så att inget drar och bottnar?
Testa med någon annan film du vet har mycket djupbas dåzartok skrev:har inte sett, men kommer att se när jag får tag i den. harkel. hosta. ja :)
zartok skrev:såg mycket trevligare ut än det jag gjorde. man får tacka så mycket. nu ska det bara fipplas in i minidsp'n också :)
vågar jag köra rak frekvens ner till 10 hz? tänkte så att inget drar och bottnar?
Testa som sagt med låg volym i början, om man höjer mycket i djupbasen så går det åt myyycket mer slaglängd. Mina två slutna 12" har ett 48db/oct highpass vid 16hz och ändå tycker jag det slår oroväckande mycket i den scenen på bron i cloverfield...zartok skrev:cloverfield, först på listan, en vansinnigt bra film och självklart att jag väljer att testa den =D
annars så kan jag ju klippa av vid 15 fram tills det att hela rudolphia är färdigt.
zartok skrev:såg mycket trevligare ut än det jag gjorde. man får tacka så mycket. nu ska det bara fipplas in i minidsp'n också :)
zartok skrev:Boom, fippla upp det du får fram.
Adzer: killarna på mhb mobbar mig ibland för att jag är en låglyssnare. Men visst kan jag säkert dra på uppemot 90 i korta filmsekvenser. Kanske. Eller 85. 80 är bra. Men visst, har har några tiotals db över. Det är gottmos! Komorok har nog något liknande. Mer kapabelt system men han lyssnar nog lite högre
Testa som sagt med låg volym i början, om man höjer mycket i djupbasen så går det åt myyycket mer slaglängd. Mina två slutna 12" har ett 48db/oct highpass vid 16hz och ändå tycker jag det slår oroväckande mycket i den scenen på bron i cloverfield...zartok skrev:cloverfield, först på listan, en vansinnigt bra film och självklart att jag väljer att testa den =D
annars så kan jag ju klippa av vid 15 fram tills det att hela rudolphia är färdigt.
Testa med någon annan film du vet har mycket djupbas dåzartok skrev:har inte sett, men kommer att se när jag får tag i den. harkel. hosta. ja :)
Jag tycker det har varit smidigast att göra på följande vis; Eq:a som du vill ha det, ha ganska låg volym till en början med och starta sedan scenen där den stora draken kraschar i How To Train Your Dragon, höj sedan försiktigt volymen till där du vill ha den när du kollar på film. Om dom inte bottnar i den scenen så är du nog gaanska säker.zartok skrev:såg mycket trevligare ut än det jag gjorde. man får tacka så mycket. nu ska det bara fipplas in i minidsp'n också :)
doglas2009 skrev:Jag tycker det har varit smidigast att göra på följande vis; Eq:a som du vill ha det, ha ganska låg volym till en början med och starta sedan scenen där den stora draken kraschar i How To Train Your Dragon, höj sedan försiktigt volymen till där du vill ha den när du kollar på film. Om dom inte bottnar i den scenen så är du nog gaanska säker.zartok skrev:såg mycket trevligare ut än det jag gjorde. man får tacka så mycket. nu ska det bara fipplas in i minidsp'n också :)
zartok skrev:Boom: det såg bättre ut tyckte jag
Komorok skrev:Den där scenen är ju inte så bastung tycker jag. Finns musik som har värre bas.
Tycker jag.
boom skrev:adzer skrev:zartok skrev:Boom: det såg bättre ut tyckte jag
Låt dig inte luras av skalan. Väldigt stort spann på y-axeln.
det är bara upp till 100hz som är intressant varför då så stort spann på y-axlen?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 18 gäster