Moderator: Redaktörer
Patrick82 skrev:Jag har skickat kablar varje dag denna vecka. Snart har alla kablar skickats.
Jag har inte så många kablar kvar, men jag har beställt fler kontakter och bygger hela tiden nya kablar.
hifikg skrev:My God... kolla den här!
La den i lyssningsrummets trapphus så länge, räknar med att den kan skrämma de flesta inbrottstjuvar på flykten...
Patrick>> det är två våldsamt kraftiga ledare i skinnet, vad består den av egentligen, vad kallar du kabeln för? Kan jag döpa den till Hugo? Och hemskt mycket tack, bör jag ansluta den till för- eller slutsteget som du ser det?
Patrick82 skrev:Den heter White Night power 2x7m, eller Hugo om du vill. Hugo är dubbelt så tjock för extra kraft, bäst för slutsteget. Den innehåller min "Alien Crystal Formula" för svärta och mikrodetaljer.
Patrick82 skrev:hifikg skrev:My God... kolla den här!
La den i lyssningsrummets trapphus så länge, räknar med att den kan skrämma de flesta inbrottstjuvar på flykten...
Patrick>> det är två våldsamt kraftiga ledare i skinnet, vad består den av egentligen, vad kallar du kabeln för? Kan jag döpa den till Hugo? Och hemskt mycket tack, bör jag ansluta den till för- eller slutsteget som du ser det?
Den heter White Night power 2x7m, eller Hugo om du vill. Hugo är dubbelt så tjock för extra kraft, bäst för slutsteget. Den innehåller min "Alien Crystal Formula" för svärta och mikrodetaljer.
StefanL skrev:Såhär tjusig är min![]()
Jag får tänka om lite, hade tänkt koppla in den på receivern, men den är för tung.
Komorok skrev:Eller så ställer man ned apparaten på golvet så att kabeln får stöd av golvet. Dessutom kan man då lägga kabeln spikrakt så att elektronerna inte saktas ned av svängarna.
hifikg skrev:Komorok skrev:Eller så ställer man ned apparaten på golvet så att kabeln får stöd av golvet. Dessutom kan man då lägga kabeln spikrakt så att elektronerna inte saktas ned av svängarna.
Det sista är nog värt att tänka på, jag har monterat mina eluttag en bit ovanför ljudprylarna så elektronerna ska få nedförsbacke in i apparaterna! Fast med den enorma kabeln kommer de att få göra en extra sväng runt om i rummet, kanske kan de samla på sig extra kraft och magiska egenskaper under den resan.
Komorok skrev:hifikg skrev:Komorok skrev:Eller så ställer man ned apparaten på golvet så att kabeln får stöd av golvet. Dessutom kan man då lägga kabeln spikrakt så att elektronerna inte saktas ned av svängarna.
Det sista är nog värt att tänka på, jag har monterat mina eluttag en bit ovanför ljudprylarna så elektronerna ska få nedförsbacke in i apparaterna! Fast med den enorma kabeln kommer de att få göra en extra sväng runt om i rummet, kanske kan de samla på sig extra kraft och magiska egenskaper under den resan.
Man kan sätta magneter runt kabeln som accelererar elektronerna också. Ett säkert kort är annars att ha kabeln i vakuum eftersom ljushastigheten är några promille högra där än i luft.
Komorok skrev:hifikg skrev:Komorok skrev:Eller så ställer man ned apparaten på golvet så att kabeln får stöd av golvet. Dessutom kan man då lägga kabeln spikrakt så att elektronerna inte saktas ned av svängarna.
Man kan sätta magneter runt kabeln som accelererar elektronerna också. Ett säkert kort är annars att ha kabeln i vakuum eftersom ljushastigheten är några promille högra där än i luft.
Max_Headroom skrev:Har det kommit några klagomål från företag och folk som försöker sälja kablar? Det blir ju ganska svårt att sälja en nätkabel för t.ex. 15000SEK nu när man kan få en lika bra från Coconut Audio helt gratis, antar jag.
Patrick82 skrev:Komorok skrev:hifikg skrev:Komorok skrev:Eller så ställer man ned apparaten på golvet så att kabeln får stöd av golvet. Dessutom kan man då lägga kabeln spikrakt så att elektronerna inte saktas ned av svängarna.
Magneter runt kabeln hade Virtual Dynamics Genesis och Judge. Men dessa magneter gör ljudet boomigt med mindre upplösning. Magneterna är de svarta tunnorna i bilden. Det var nästan omöjligt att installera Judge i min anläggning för att magneterna vägde så mycket.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster