Rydberg skrev:Jag sa inte att du skulle ha den i vardagsrummet, du ska ju ha heltäckningsmattan i det separata lyssningsrummet ju, det planerar iaf jag att ha.
I vardagsrummet kan jag nog tänka mig en rörhäck och ett par Carlsson 52.3 samt valiga mattor, men det är ju o andra sidan bara för bakgrundsmusik då......
Det kan påpekas att Stig Carlsson föreskrev heltäckningsmatta för all kvalificerad lyssning!
Hans egen var grön. Och stor. Lika stor som golvet närmare bestämt, som var stort.
Vissa uttryckte väldig antipati mot Stigs matta. Själv tyckte jag den gav en väldligt trevlig gräsmattekänsla. Jag gillar sådana också.
Kan nämna att idén att heltäckningsmattor är hälsofarliga är en lokalsvensk missuppfattning, och den kan härledas till en artikel i DN (1983-85?) som författades på ren spekulation av en i ämnet helt okunnig journalist. Rättelse minns knapp någon (mer än jag). Artikeln var nämligen om jag minns rätt en helsida, medan rättelsen några dagar senare var nästan osynlig.
Att heltäckningsmattor är i det närmaste icke-existerande är därför en helsvensk brist. I nästan alla andra länder är de fortfarande rikligt förekommande.
Vh, iö