Ny slogan för kokosnöten: 'Ingenjörsmässigt konstruerade för DIN anläggning'
Jag skall försöka koppla in strömsnoken ikväll, och se om receivern klarar tyngden.
Moderator: Redaktörer
adzer skrev:Morello skrev:Vilket saknar relevans då gynasiestudier är rena lekstugan och knappast skapar en god ingenjör - det krävs självstudier och/eller högskola/ universitet för att komma någonstans.
Jag håller med igen. Jag har inte satt någon värdering på hans utbildning bara konstaterat faktum.
Jag kan även upplysa om att det är möjligt att avklara en ingenjörsutbildning på högskolenivå med klart bristande kompetens.
PerStromgren skrev:adzer skrev:Morello skrev:Vilket saknar relevans då gynasiestudier är rena lekstugan och knappast skapar en god ingenjör - det krävs självstudier och/eller högskola/ universitet för att komma någonstans.
Jag håller med igen. Jag har inte satt någon värdering på hans utbildning bara konstaterat faktum.
Jag kan även upplysa om att det är möjligt att avklara en ingenjörsutbildning på högskolenivå med klart bristande kompetens.
Vänta nu litet! Du talar inte om dig själv nu, väl?
Morello skrev:Callisto skrev:IngOehman skrev:[
Ingenjör är inte en yrkesroll, det är en (förvisso förvärvad) egenskap
som man inte kan bli av med mer än man kan göra sig av med sin hud,
hur gärna man än skulle vilja.
Vh, iö
Att kalla det för egenskap är fel. Det är en förvärvad examen vilket inte är detsamma som egenskap.
Mja, en ingenjör en är någon som arbetar yrkesmässigt med tekniska spörsmål - med eller utan examina!
adzer skrev:PerStromgren skrev:adzer skrev:Morello skrev:Vilket saknar relevans då gynasiestudier är rena lekstugan och knappast skapar en god ingenjör - det krävs självstudier och/eller högskola/ universitet för att komma någonstans.
Vänta nu litet! Du talar inte om dig själv nu, väl?
Haha nä. Jag var ju väldigt intresserad av min utbildning och försökte lära mig så mycket som möjligt, men "vissa andra" tog sig genom med nöd och näppe genom att plugga så mycket de kunde kvällen innan tentan och sedan glömma bort allt en vecka senare.
Jag personligen tycker det är ganska intressant att dessa personer som konstant i tre år bara gnällde, stönade och pustade för varenda inlämning och tentamen som vi hade faktiskt hade valt denna utbildning frivilligt.
Kontentan är väl att en utbildning hjälper föga om man inte har intresset att faktiskt lära sig.
Då är det omvända bättre. Dvs att ha ett intresse och självstudera, men att inte ha någon formell utbildning.
Callisto skrev:nämen nu luktar det liiiiite självgodhet här tror jag.......
Objektivisten skrev:Är inte 'ingenjör' ett nedvärderande skällsord, ungefär som 'blatte'?
adzer skrev:Callisto skrev:nämen nu luktar det liiiiite självgodhet här tror jag.......
Tyck vad du vill, men jag älskade min utbildning och hade riktigt skoj. Självklart går det lättare än för folk som avskydde den.
Vet inte om jag borde skriva detta eller inte, men vafan.
Jag fick faktiskt en anställning på universitetet utav en av mina tidigare professorer innan jag ens var klar med utbildningen. Hade jag inte kunna min sak så hade han förmodligen valt någon annan istället.
Jag vill poängtera att jag verkligen inte är en person som gillar att skryta, men om något frågar så skäms jag inte för vad jag kan.
Med det sagt så är jag långt mycket mindre kunnig än många andra på detta forum.
Nattlorden skrev:Objektivisten skrev:Är inte 'ingenjör' ett nedvärderande skällsord, ungefär som 'blatte'?
Nej, det är 'ekonom' du tänker på nu.
Callisto skrev:Inte meningen att "klanka" men det andades "Bror duktig". Jag tror säkert att dina studiekamrater klarat sig bra i arbetslivet efter examen. Om tentamina håller god nivå visar det trots allt att dina studiekamrater har något innanför pannbenet eftersom de lyckats lära sig på mycket kort tid (om de nu bara pluggat i slutet av kursen). De flesta kurser bygger mycket på "gamla kunskaper" framförallt i matematik, så inte kan de ha glömt vidare mycket om de klarat sig igenom utbildningen.
ps. bara för att man blir tillfrågad om att bli lektions.ass eller lab.ass innebär det inte att man är bättre än andra. Flertal egenskaper man tar hänsyn till oftast.
Morello skrev:Sa mannen som lägger lika mycket energi och byråkrati på sin privatekonomi som ett normaltstort multinationellt företag gör.
Callisto skrev:Med "ingenjör" i dagligt tal menas oftast civ. ingenjörer. Den gamla ingenjörsutbildningen som inte längre finns (4-årig teknisk gymn.) kallades väl 25-öres ingenjörer i dagligt tal.
Callisto skrev:Med "ingenjör" i dagligt tal menas oftast civ. ingenjörer.
Vee-Eight skrev:Sista chansen: återgå till trådämnet.
StefanL skrev:Cool, Patrick82 är inte bara konstruktör, han är även ingenjör.
Ny slogan för kokosnöten: 'Ingenjörsmässigt konstruerade för DIN anläggning'![]()
Jag skall försöka koppla in strömsnoken ikväll, och se om receivern klarar tyngden.
Morello skrev:Ämnet är ormolja från patrick?
MagnusÖstberg skrev:Vee-Eight skrev:Sista chansen: återgå till trådämnet.
Jag utgår från att om så inte sker resulterar det i personliga efterverkningar och att ni låter tråden vara öppen?
Har som sagt påtalat önskemål om att hålla tråden i fokus utan gehör.
Vee-Eight skrev:Morello skrev:Ämnet är ormolja från patrick?
Vill eg inte kommentera din läsförmåga, men det står i klartext som rubrik och i första inlägget.
Morello skrev:Vee-Eight skrev:Morello skrev:Ämnet är ormolja från patrick?
Vill eg inte kommentera din läsförmåga, men det står i klartext som rubrik och i första inlägget.
Då tillåter jag mig att svara på Magnus fråga: NEJ, jag avråder alla från att bränna pengar på ormolja eller motsvarande. Den verksamhet Patrick jämte hans fru driver är ren geschäft!
Vee-Eight skrev:Morello skrev:Vee-Eight skrev:Morello skrev:Ämnet är ormolja från patrick?
Då tillåter jag mig att svara på Magnus fråga: NEJ, jag avråder alla från att bränna pengar på ormolja eller motsvarande. Den verksamhet Patrick jämte hans fru driver är ren geschäft!
Vad fick du från Coconut audio?
Morello skrev:Vee-Eight skrev:Morello skrev:Ämnet är ormolja från patrick?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster