Moderator: Redaktörer
dicken85 skrev:fan bara bita i de sura o skicka tillbaka sdx till bygg din bas
vilken litervolym kör zartok med? har ju precis byggt en låda på 80 liter till 12an tror partsexpress rekomendera 85 sluten kan de funka med att gå ner 5 liter?
dicken85 skrev:va tror du boom ska ja beställa 4st ultimax lr en till sdx12 känns som 80liter är verkligen min topp på storlek på lådor
Komorok skrev:Ett alternativ kan ju var att överväga ett helt annat element då.
Den här kanske?
http://www.parts-express.com/pe/showdet ... er=295-468
Är inte säker på att det är rätt Dayton 390 då jag bara snabbgooglade, men JonasW byggde ett gäng bejsers vars koncept jag trodde på iaf. Och då var det någon Dayton 390. Den som googlar finner.
dicken85 skrev:Boom den sterio integrety du visa tror du på 2 sådana? Är ju samma pengar för 2 st sånna mot en sdx kanske ska nöja mig med 2 st då bör den 15 spöa sdx 12 iallafall i pumpförmåga va tror du om sterio integrety i 80 liter sluten?
Känner mig tvingad att köpa när frakt blir så billig måste ju väldigt billigt jämfört med sverige räkna på de 3600 kommer 2 sterio integrety 15 kosta
dicken85 skrev:väljer man sen 18 hur mycke mer luft flyttar dom
sterio integretys ht subbar är de bara flytta luft element lr går de spela musik med dom också?
http://www.youtube.com/watch?v=u3xETdaNQBg
kollar man denna länken verkar dom ju pumpa helt sjukt
samma sak med 18tummarna kostar mig mindre än en css sdx12 i sverige
boom skrev:dicken85 skrev:va tror du boom ska ja beställa 4st ultimax lr en till sdx12 känns som 80liter är verkligen min topp på storlek på lådor
Beställer du ultimaxen så får du vara beredd på att Q värdet kommer att ligga på 0.8 vilket är högt man strävar efter ett Q värde på 0.5 men det är du som avgör vad du vill ha jag hade inte köpt ultimaxen om du är ute efter infra.
zartok skrev:boom skrev:dicken85 skrev:va tror du boom ska ja beställa 4st ultimax lr en till sdx12 känns som 80liter är verkligen min topp på storlek på lådor
Beställer du ultimaxen så får du vara beredd på att Q värdet kommer att ligga på 0.8 vilket är högt man strävar efter ett Q värde på 0.5 men det är du som avgör vad du vill ha jag hade inte köpt ultimaxen om du är ute efter infra.
Jag fick ett q-värde på .6 eller strax därunder med mina lådor
Dicken: du rör dig gissningsvis inte i umeåtrakten? Då hade du varit varmt välkommen förbiteori är ju en sak, men man ska ju lyssna för att veta imo
Som komorok säger byggde jonasw två lådor med dubbla dayton 390. Jag valde själv ultimax av andra anledningar. Han är nöjd med sina basar och även dom finns här i uuumeå. Ja, eller som vi kallar det, hifisveriges basmecca
dicken85 skrev:de hade vart mycket roligt att få lyssna på ditt system men bor tyvärr i mariestad alldeles för långt tyvärr
på torsdag när ja kommer hem ska ja hård testa sdx12an innan ja bestämmer mig för nått annat men minst en beställning på en sdx till iallafall
Användare som besöker denna kategori: eljulio och 42 gäster