Kommer fler bilder så småningom..

Moderator: Redaktörer

Vinylcalle skrev:Men du har ju inte bytt kondensatorer i Supreme!
AlNiCo skrev:Om de har förseglat filtret på det där viset sitter det nog inga elektrolyter där. Vore dumt, i fall de skulle får för sig att kräkas.
De ser fina ut. Förutom framsidorna naturligtvis. Är det äkta träfanér?
zapanasta skrev:Men filtret gick jag bet på,inbakat i nånting som ser ut och känns som stenhård kåda![]()
Nattlorden skrev:zapanasta skrev:Men filtret gick jag bet på,inbakat i nånting som ser ut och känns som stenhård kåda![]()
Bakelit ?

DrBoar skrev:Diskanten på Supreme lådorna borde bli bättre om man slätar ut omgivningen runt den (fel)monterade domediskanten. Jämför med hur Troels snitsar till en Philipsdome som också har en rund utstickande frontplatta.
Fjonkalicious skrev:DrBoar: det är inte helt omöjligt att den utslätningen som behövs för diskanten är inbyggt i högtalargallret. Ibland är den gjord som en skiva med urtagna hål, där skivan yttersida och diskanten ligger i liv. Det kan således vara värt att prova dessa högtalare med gallret på.

landa skrev:Ägde ett par en gång i tiden. Har för mig Att det var masonitskiva på fronten, med någon slags försänkning.
Fjonkalicious skrev:Glöm inte att du fortfarande inte bytt kondingar. Du underkänner ju samtliga Luxor utan bytta kondingar, så varför inte i detta fallet.
Även om det är svårt att ta sig in i klumpen, vad skall du göra med högtalarna annars? Tycker du inte varit så rädd för att bygga om, modifiera andra högtalare innan?
Knacka sönder den där klumpen med hammare!
zapanasta skrev:Nattlorden skrev:zapanasta skrev:Men filtret gick jag bet på,inbakat i nånting som ser ut och känns som stenhård kåda![]()
Bakelit ?
Ja inte alls omöjligt,stenhårt är det i alla fall

Kalejdokom skrev:Garageloppis!? (så kan folk komma och köpa tillbaks skräpet som de tidigare lämnat på ÅV-stationen).
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 14 gäster