Moderator: Redaktörer
Alexi skrev:- Live Vs. studioinspelning.
Jansson skrev:Hej på er!
Vi måste ju få igång denna trevliga aktivitet.
Därför vill jag bjuda in till den första SUL-träffen.
Datum 9/11 vid 1900 tiden
Alexi och jag fixar ihop lite käk till oss alla.
Ni SUL-medlemmar som kommer tar med er vin, öl eller annan dryck samt tilltugg så att det räcker för hela sällskapet.
Om vi ser till vilka som redan anmält sig, jag räknar även här med aisopos och MatteL så är vi nu 10 pers i föreningen.
Det går fint att få plats för alla ni hemma hos mig.
Vad sägs?
Stockholms innerstad.aisopos skrev:Åt vilket håll skall kylaren på bilen vändas då, för att komma till Janssons ställe?![]()
(Det behöver inte beskrivas i detalj, men så man vet om det är 5, 8 eller 25 mil dit.)
Alexi skrev:Påminner om temat till första träffen:
Liveinspelningar
- Olika musikchangers, vad funkar liveinspelat?
- Live Vs. studioinspelning.
Alexi skrev:Nog & var?
Ska det tolkas som gärna & fortfarande?
Skrev in dig på listan högst upp på denna sida medan du funderar.
MagnusÖstberg skrev:Alexi skrev:Nog & var?
Ska det tolkas som gärna & fortfarande?
Skrev in dig på listan högst upp på denna sida medan du funderar.
Jag var bara grymt otydlig.
Jag är gärna med. Otroligt trevligt koncept, lite det jag önskade med GÖKen och tio gånger mer!
shifts skrev:Alexi skrev:Påminner om temat till första träffen:
Liveinspelningar
Antar att vi kommer prata lite om formen (som jag hoppas kommer vara lös) för dessa träffar när vi ses första gången. Men så här innan denna träffen: Är det Jansson som står för programmaterialet eller tar vi alla med sådant vi tycker passar in i temat?
Antar också att detta är något som helt kan ändras från tillfälle till tillfälle. Någon gång kanske en person vill spela en skiva rakt genom, en annan gång jämföra utgåvor, nästa tolkningar, covers, remixer, producenter, bolag osv osv i all oändlighet?
Det svindlar när jag tänker på det, alla olika slags spännande öppningar som finns här.
Precis så jag tänkt. Enda fasta regeln är att inte störa med sånt där konstigt som att försöka vara social å prata. Musiken är fokus. Så den kan vi utifrån värdens och temats direktiv prata om.shifts skrev:Antar också att detta är något som helt kan ändras från tillfälle till tillfälle. Någon gång kanske en person vill spela en skiva rakt genom, en annan gång jämföra utgåvor, nästa tolkningar, covers, remixer, producenter, bolag osv osv i all oändlighet?
Det svindlar när jag tänker på det, alla olika slags spännande öppningar som finns här.
Påminner om temat till första träffen:
Liveinspelningar
MatteL skrev:Vad är musikchangers?
Användare som besöker denna kategori: MrLeng och 14 gäster