Moderator: Redaktörer
AndersD skrev:Har alltid haft ett gott öga till Europe-Audio, bra utbud och priser samt hyggligt kort leveranstid.
Senaste beställningen gick dock inte så smidigt......
2/12 beställde jag två basar och fyra diskanter, allt fanns i lager enligt hemsidan.
Dagen efter var basarna restnoterade och beräknades komma hem 23/12.
28/12 fanns basarna åter i lager, men då var plötsligt diskanterna restnoterade.![]()
Idag, 21/1 fick jag ett mail om att paketet äntligen skickats.
7 veckor, är det rimligt när prylarna finns i lager (som indikerat på hemsidan)?
Vad har ni för erfarenheter av Europe-Audio, har de blivit sämre?
/Anders
Hi *****,
We have never sold 75-1558S to the market, and the only shop to get our 75-1558SE version is in USA, part-express. If you would like to order this model, either from them or from our factory in China.
We don't know where Europe-audio get our products from. Because we don't know them and never had a business with them before.
Best,
TB-Speaker
celef skrev:dom känns allt lite småskumma dom där europe-audio
Kraniet skrev:celef skrev:dom känns allt lite småskumma dom där europe-audio
nja jag vet inte.. jag jobbar ju inom handeln och det är inte så underligt egentligen. Det händer ju hos oss också att en kund kan få vänta väldigt länge på sina grejor. Ibland är det internt, ibland är det leverantören. Ibland handlar det tex om att vi vill uppnå fraktfri gräns innan nåt kan skickas. Andra gånger kan det ha att göra med att beställningar bara görs vissa dagar i månaden. Ibland kan det vara leverantören som avvisar ordern för att de inte hade varan i lager men meddelar inte oss. osv..
Jag har beställt grejor fyra gånger nu och detta var första gången det blev problem. Men då beställde jag ju också saker som inte hade ett sunt lagersaldo..
Tyvärr intebrumel skrev:Inget tyder dock på att neodymkrisen är överstånden.
celef skrev:ere inte bara högtalarelement som använder neodym, och kylskåpsmagneter, vad mer?
Ja tror jag hört om vindkraftgeneratorer som använder det, och elektriska servomotorer gör det och dom kan vara stora.celef skrev:ere inte bara högtalarelement som använder neodym, och kylskåpsmagneter, vad mer?
paa skrev:Ja tror jag hört om vindkraftgeneratorer som använder det, och elektriska servomotorer gör det och dom kan vara stora.celef skrev:ere inte bara högtalarelement som använder neodym, och kylskåpsmagneter, vad mer?
MagnusÖstberg skrev:Tyvärr intebrumel skrev:Inget tyder dock på att neodymkrisen är överstånden.
Nattlorden skrev:MagnusÖstberg skrev:Tyvärr intebrumel skrev:Inget tyder dock på att neodymkrisen är överstånden.
Är det Peter som köpt upp allt till äggen måntro?
snillet skrev:Segt detta, beställt 8st TG9FD10 19/9, fanns ett 50tal i lager enligt sidan vid beställning, betalat å klart är det, har inte hört ett ljud om utleverans.
Får väl maila å fråga snart.
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 12 gäster