Moderator: Redaktörer
BPM skrev:Kortfattad fråga:
Klarar piX att, delad vid 120Hz, spela som toppsystem i 25 kvadrat med moderata krav på ljudnivå (tänk som starkast -20/25dB med ett par 88dB/1w/1m på en 2105) på ett lyssningsavstånd om ca 3m eller är de helt enkelt för små?
Nattlorden skrev:Nja... Är det storleken som är parameter så är faktiskt iP väsentligt mycket mindre än piP...
Fostex skrev:Jag känner en som ev. vill sälja sina piPcrt.
Vill du att jag hör efter med honom?
Mvh David
BPM skrev:
Lådorna.. Rå MDF (lackad MDF på iP) som ska bli vita. Tänkte DC-fix men lutar mer åt att måla dem. Hur gör en amatör för att få ett hyfsat resultat (och helst utan överdrivet mycket jobb)? Har hört om att hammarlack ska vara lättjobbat, och vit blank sådan kan jag tänka mig blir snyggt. Finns bättre förslag?
piP-lådorna har varit lackade tidigare men är nerslipade till träfinish igen. Kan det möjligen göra det enklare, och MDF:en mindre benägen att resa sig?
paa skrev:Skumgummiroller och sidenmatt eller halvblank färg är det som gäller, när man är amatör. Inte högblank, för då syns det alltför tydligt att man inte är proffs!
Komorok skrev:Ring IÖ och hör efter hur ni ska göra med motstånden. Att spekulera här lär inte hjälpa det minsta iaf. Lycka till!
Komorok skrev:Ring IÖ och hör efter hur ni ska göra med motstånden. Att spekulera här lär inte hjälpa det minsta iaf. Lycka till!
bassman skrev:Det gäller att se på saker positivt
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster