Laga trasig Cd-växlare går det?

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

swirve

Laga trasig Cd-växlare går det?

Inläggav swirve » 2005-10-15 16:45

hej! ny på det här forumet, men har suttit o läst o det verkar finnas mycket kunskap här! :) Det är så att min CD-växlare har gett upp. Det är en Philips AK-730 som väl hängt med i kanske 10 år. Dock har den inte varit alls mycket använd. Det som är problemet är att den verkar ha svårt att "fokusera" och fixar bara att spela upp vissa (ytterst få) skivor. Och de skivor den kan spela upp knastrar en jäkla massa. Finns det något man kan göra åt detta?? går det att laga på något vis? kan ta bilder om det underlättar för diagnosticeringen.[/code]

Användarvisningsbild
i

Inläggav i » 2005-10-15 16:57

Är den möjligvis dammig inuti ?
Mundus Vult Decipi

swirve

Inläggav swirve » 2005-10-15 16:59

i skrev:Är den möjligvis dammig inuti ?

Nej det kan jag knappast påstå, jag har försökt med rengöringsskiva att göra rent. Det är inget syngligt damm nånstans. Rengöringsskivan gör ingen skillnad.

Användarvisningsbild
i

Inläggav i » 2005-10-15 17:01

swirve skrev:

Nej det kan jag knappast påstå, jag har försökt med rengöringsskiva att göra rent. Det är inget syngligt damm nånstans. Rengöringsskivan gör ingen skillnad.

Var en chansning med tanke på att den var relativt gammal men lite använd.
Du får nog svar snart av andra som är bättre på CD-spelarmekanik än jag.
Mundus Vult Decipi

swirve

Inläggav swirve » 2005-10-15 17:05

i skrev:
swirve skrev:

Var en chansning med tanke på att den var relativt gammal men lite använd.
Du får nog svar snart av andra som är bättre på CD-spelarmekanik än jag.

Jag hoppas på det, men tack ändå! Är så jäkla frustrerande att ha en cd-spelare stående men inte kunna använda den.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2005-10-15 17:06

swirve skrev:

Troligen har avläsningen tappat fokus och cd-spelaren behöver justeras. Brukar kosta någon tusenlapp.

/ B

swirve

Inläggav swirve » 2005-10-15 17:25

Bill50x skrev:
swirve skrev:

Troligen har avläsningen tappat fokus och cd-spelaren behöver justeras. Brukar kosta någon tusenlapp.

/ B

Lät ju inget vidare. Känns inte värt att lägga så mycket på reparation, så dyr är den inte att det är värt det... Alla tips på vad jag själv kan testa är välkommna även om det kanske är osäkert om det hjälper... (nedjå ja är inte desperat :P)

swirve

Inläggav swirve » 2005-10-15 17:43

Jag blir inte klok på´t. Plockade nu upp spelaren för att se hur det var. Nu funkar den ju som den ska... Den har bara stått i källaren i nån vecka. I och för sig så var den lite så förut att den fungerade bättre när den var kall.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2005-10-15 18:46

swirve skrev:Jag blir inte klok på´t. Plockade nu upp spelaren för att se hur det var. Nu funkar den ju som den ska... Den har bara stått i källaren i nån vecka. I och för sig så var den lite så förut att den fungerade bättre när den var kall.

Efter en vecka i källaren brukar de flesta sluta konstra :-)

/ B

Återgå till DIY-forum