Eller nje det är snarare så att rock är ganska sällsynt i infran, men visst finns det jag har ju hittat ett par stycken.
Moderator: Redaktörer
Det beror på hur starkt man spelar. Men man hör/känner klar skillnad på ett system som går rakt till 14Hz å ett annat i princip likadant som går rakt ner till 1Hz. Musiken kändes tom å tun, som om flera oktav saknades. Vi blev väldigt överaskade över att det var sådan tydlig skillnad.tiaz skrev:Sen undrar jag, hur djupt i frekvens hör en normal människa?
Alexi skrev:Det beror på hur starkt man spelar. Men man hör/känner klar skillnad på ett system som går rakt till 14Hz å ett annat i princip likadant som går rakt ner till 1Hz. Musiken kändes tom å tun, som om flera oktav saknades. Vi blev väldigt överaskade över att det var sådan tydlig skillnad.tiaz skrev:Sen undrar jag, hur djupt i frekvens hör en normal människa?
tiaz skrev: prova over & over again med stephen pearcy...
eftersom det ljudsystem jag besitter är mer eller mindre dött under 30hz så har jag svårt för o märka skillnad i djupet...
Alexi skrev:Det beror på hur starkt man spelar. Men man hör/känner klar skillnad på ett system som går rakt till 14Hz å ett annat i princip likadant som går rakt ner till 1Hz. Musiken kändes tom å tun, som om flera oktav saknades. Vi blev väldigt överaskade över att det var sådan tydlig skillnad.tiaz skrev:Sen undrar jag, hur djupt i frekvens hör en normal människa?
steveo1234 skrev:Alexi skrev:Det beror på hur starkt man spelar. Men man hör/känner klar skillnad på ett system som går rakt till 14Hz å ett annat i princip likadant som går rakt ner till 1Hz. Musiken kändes tom å tun, som om flera oktav saknades. Vi blev väldigt överaskade över att det var sådan tydlig skillnad.tiaz skrev:Sen undrar jag, hur djupt i frekvens hör en normal människa?
Kul att diskussionen förändrats såhär. Bara för några år sen så var det svårt att hitta någon på vilket forum om helst som tyckte att det var meningsfullt att komma under 25hz. Nu blir det vanligare och vanligare att läsa inlägg i stil med ovanstående.
Kul!
steveo1234 skrev:Alexi skrev:Det beror på hur starkt man spelar. Men man hör/känner klar skillnad på ett system som går rakt till 14Hz å ett annat i princip likadant som går rakt ner till 1Hz. Musiken kändes tom å tun, som om flera oktav saknades. Vi blev väldigt överaskade över att det var sådan tydlig skillnad.tiaz skrev:Sen undrar jag, hur djupt i frekvens hör en normal människa?
Kul att diskussionen förändrats såhär. Bara för några år sen så var det svårt att hitta någon på vilket forum om helst som tyckte att det var meningsfullt att komma under 25hz. Nu blir det vanligare och vanligare att läsa inlägg i stil med ovanstående.
Kul!
Bara musik med starkt innehåll under 20Hz placeras i listan.tiaz skrev:vettig musik med bass under 30hz är svårt o hitta men finns lite iaf
Det var obsevant av dig. Tyvärr med en helt öppen lista så kan vem som helst ta bort låtar...2-ch skrev:Kobresia med Biosphere tyckte jag fanns med förut, men nu är den borta.
http://open.spotify.com/track/1vriNGX7VD9Cx0Z2N2IglO
Jag skulle säga att det sluttade brant neråt från mellan 35-40Hz.tiaz skrev:Alexi skrev:Bara musik med starkt innehåll under 20Hz placeras i listan.tiaz skrev:vettig musik med bass under 30hz är svårt o hitta men finns lite iaf
men det var under 30 iaf?jag spelar starkt runt 30hz så jag kan tyvär inte avgöra infra
Alexi skrev:Det var obsevant av dig. Tyvärr med en helt öppen lista så kan vem som helst ta bort låtar...2-ch skrev:Kobresia med Biosphere tyckte jag fanns med förut, men nu är den borta.
http://open.spotify.com/track/1vriNGX7VD9Cx0Z2N2IglO
Alexi skrev: Tyvärr med en helt öppen lista så kan vem som helst ta bort låtar...
Glebster skrev:steveo1234 skrev:Alexi skrev:Det beror på hur starkt man spelar. Men man hör/känner klar skillnad på ett system som går rakt till 14Hz å ett annat i princip likadant som går rakt ner till 1Hz. Musiken kändes tom å tun, som om flera oktav saknades. Vi blev väldigt överaskade över att det var sådan tydlig skillnad.tiaz skrev:Sen undrar jag, hur djupt i frekvens hör en normal människa?
Kul!
Bättre bassystem och filmljud har sannolikt drivit utvecklingen.
PerStromgren skrev:Finns det sådana system? Finns det sådan musik?
PerStromgren skrev:"Men man hör/känner klar skillnad på ett system som går rakt till 14Hz å ett annat i princip likadant som går rakt ner till 1Hz. "
Finns det sådana system? Finns det sådan musik?
PerStromgren skrev:"Men man hör/känner klar skillnad på ett system som går rakt till 14Hz å ett annat i princip likadant som går rakt ner till 1Hz. "
steveo1234 skrev:PerStromgren skrev:"Men man hör/känner klar skillnad på ett system som går rakt till 14Hz å ett annat i princip likadant som går rakt ner till 1Hz. "
Ja. Ja.
Frågor?
PerStromgren skrev:steveo1234 skrev:PerStromgren skrev:"Men man hör/känner klar skillnad på ett system som går rakt till 14Hz å ett annat i princip likadant som går rakt ner till 1Hz. "
Ja. Ja.
Frågor?
Kan jag få se exempel på dessa?
steveo1234 skrev:PerStromgren skrev:steveo1234 skrev:PerStromgren skrev:"Men man hör/känner klar skillnad på ett system som går rakt till 14Hz å ett annat i princip likadant som går rakt ner till 1Hz. "
Ja. Ja.
Frågor?
System eller musik?
PerStromgren skrev:steveo1234 skrev:PerStromgren skrev:steveo1234 skrev:PerStromgren skrev:"Men man hör/känner klar skillnad på ett system som går rakt till 14Hz å ett annat i princip likadant som går rakt ner till 1Hz. "
Ja. Ja.
Frågor?
System eller musik?
Bägge, förstås.
Det ena utan det andra är det inte mycket glädje med...
steveo1234 skrev:För musik så kan du med fördel titta i faktiskt egna 20hz spotifytråd. För system vet jag inte riktigt vad du vill att jag ska posta. Bilder på system?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster