RogerGustavsson skrev:Fast med bilar är det likadant som hifi, de yngre är inte så intresserade. Återspeglas inte minst i körkortstagandet.
Magnepan verkar känna av det där svikande intresset och söker nya vägar att nå ut till köpare. Än så länge bara i USA och möjligen Kanada. Även i USA är specialbutiksdöden ett faktum.
Körkort eller ej är väl ganska mycket en ekonomisk fråga, det tar längre tid innan ungdomarna är etablerade på arbetsmarknaden och därmed får råd att ta "lappen". Den är väl ganska dyr idag. Min kära dotter fick sitt körkort mot att hon aldrig började röka och det kostade mig en hel del och det är ändå 10 år sedan. Sen fick jag skaffa en extra bil dessutom. Har i varje fall sluppit problem med rökning i bilarna
Kan man jämföra intresset för hifi med det för amatörradio? Det är det väl inte många ungdomar som pysslar med nuförtiden, men det var väl också rätt hett en gång. Säkert det där internets fel. När den flugan går över återgår folk säkert till riktig lyssning och amatörradiokontakter igen. Just wait and see...