Moderator: Redaktörer
macivar skrev:zartok skrev:Som systemet står idag med fyra basar så ko, mer systemet med 16 basar ta upp MINDRE plats.
Men som sagt, det var bara en komisk tanke.
... hur många liter flyttar dina 24 12" komorok?
Lagom!
zartok skrev:40 liter!? *asg*
jag som tycker att jonas system numera är något av en sluten referens. det ligger på... 10-11? =D
zartok skrev:40 liter!? *asg*
jag som tycker att jonas system numera är något av en sluten referens. det ligger på... 10-11? =D
Komorok skrev:zartok skrev:40 liter!? *asg*
Mitt pumpar 60l xmech om vi ska ta i lite.
Fast jag brukar ofta få höra att jag har någon sjukdom, är sjuk i huvudet, galen eller tokig, så jag tror att jag kan ha överdimensionerat en aning. Fast det har jag inte. Mitt förra system var en tredjedel så stort och det bottnade jag![]()
.
Kontenta, Lyssna inte på mig vad gäller dimensionering av bassystem. Jag kommer aldrig att tycka att ett system är tillräckligt stort.
Jag hoppas däremot att du blir skitnöjd när du är klar.
boom skrev:Komorok skrev:zartok skrev:40 liter!? *asg*
Mitt pumpar 60l xmech om vi ska ta i lite.
Fast jag brukar ofta få höra att jag har någon sjukdom, är sjuk i huvudet, galen eller tokig, så jag tror att jag kan ha överdimensionerat en aning. Fast det har jag inte. Mitt förra system var en tredjedel så stort och det bottnade jag![]()
.
Kontenta, Lyssna inte på mig vad gäller dimensionering av bassystem. Jag kommer aldrig att tycka att ett system är tillräckligt stort.
Jag hoppas däremot att du blir skitnöjd när du är klar.
Jaha lite snorre mätning ser jag
Bjorn_ skrev:Ot, men begränsar du effekten så att det håller sig inom xmax eller spelar du på tills det låter dåligt?
Bjorn_ skrev:Ot, men begränsar du effekten så att det håller sig inom xmax eller spelar du på tills det låter dåligt?
Bjorn_ skrev:Jag tänkte mest på komorok, men det var väl också en lite allmän fråga. Men det e klart, om huset sätter begränsningarna så räcker det väl
Själv kommer jag ha 4 liter p-p med mitt nya system, två liter mindre än det gamla...
Komorok skrev:innan det var det pi60s-s som jag trodde skulle räcka![]()
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster