den serien? Finns det någon/några modeller där som är bra?
Jag har bara lyssnat på B&W 800D, men rummet var förskräckligt dåligt så
det blev inte alls någon trevlig upplevelse.
Moderator: Redaktörer
mx skrev:bassman skrev:Måste ju betyda att han typ är död..![]()
Jo jag vet att jag är ett geni
Menar, vad hände med högtalarna efter hans bortgång? För jag antar att
någonting ändrades eftersom frågan uppkom.
mx skrev:Nattlorden skrev:Har alltid gillat de 800/801/802-modellerna. De mindre har varit mer tveksamma, kanske ett försök att kapitalisera på de stora bland de som vill ha men inte har råd...
Låter de likadant 800, 801 och 802?
Nattlorden skrev:mx skrev:Nattlorden skrev:Har alltid gillat de 800/801/802-modellerna. De mindre har varit mer tveksamma, kanske ett försök att kapitalisera på de stora bland de som vill ha men inte har råd...
Går inte att svara på, det är så många över så lång tid i olika rum och olika drivning.
mx skrev:Har du lyssnat något på högtalare från B&W 800-serie? Vad tycker du om
den serien? Finns det någon/några modeller där som är bra?
Jag har bara lyssnat på B&W 800D, men rummet var förskräckligt dåligt så
det blev inte alls någon trevlig upplevelse.
sportbilsentusiasten skrev:Nattlorden skrev:mx skrev:Nattlorden skrev:Har alltid gillat de 800/801/802-modellerna. De mindre har varit mer tveksamma, kanske ett försök att kapitalisera på de stora bland de som vill ha men inte har råd...
Går inte att svara på, det är så många över så lång tid i olika rum och olika drivning.
Jag tycker de stora 800. 801, 802 är i en egen liga jämfört med de mindre.
Så strunta i de mindre!
Jag har hört de nyare D-modellerna och Diamond. Dvs max 7-10 år gamla lite osäker på när de kom...
De behöver kralliga slutsteg men det vet du kanske redan.
philipbtz skrev:B&W 805D i ett Ino-rum lät helt OK. Dock är de inte värda pengarna med tanke på att jag byggde ett par piPs för ca. 12k. Fanns även antydningar till puckel i middbasen á la CM1. CM1 har dock väldigt mycket tydligare puckel. CM1 är dock en prisvärd högtalare uppställd rätt. Hörde ett par i ett mindre rum en gång med a gammal 100W class A/AB förstärkare med goda resultat(puckeln i basen störde ju inte nämnvärt i bastung musik)
mx skrev:Vad innebär kralliga slutsteg?
http://sv.wiktionary.org/wiki/krallig skrev:krallig
(Stockholmsslang) kraftig
(slang) vältränad
mx skrev: Vad innebär kralliga slutsteg?
mx skrev:Objektivisten skrev:Tycker de flesta B&W har en irriterande mellanregisterhöjning, eller snarare störande presencenivå. Skithögtalare hur som helst.
Vad innebär det?
mx skrev:Jag har inte lyssnat jättemycket på högtalare från B&W, men av det jag hört
så har jag tyckt om det. Tycker att de presterar väldigt bra i rum som inte
är behandlade på något sätt.
Richard skrev:mx skrev:Överdämpat?
Det blir liksom ingen spelglädje i musiken, inget flöde heller. Rätt olikt dina förra dynaudio tex, som jag tyckte spelade fint. Tycker jag subjektivt.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Google [Bot] och 26 gäster