Moderator: Redaktörer
blixten_no1 skrev:Balkanmusik när den är som bäst?
Alexi skrev:Jag funderade på den också, men kom fram till att den inte behöver ändras eftersom den egentligen bara säger att även jurryns låtar ska i förväg presenteras för kombatanterna om man inte kommit överens om annat.2-ch skrev:Kul att ni kom fram till några förändringar av regelverket. Det ska ju vara levande.
Men jag ser en konflikt mellan punkt b och c som borde putsas till.
Eller är inte juryns låtval att betraktas som referensmateriel?
b ) Låtlistan ska sammanställas av samtliga jurydeltagare under battle, varje jurydeltagare skall (obligatoriskt!) ha med sig varsin låt om max 3 minuter/jurydeltagare (om låten är längre kommer den tonas ner/stängas av efter 3 minuter). Kombatanterna får utrymme för egen musik om max 15 minuter/kombatant.
c ) Musik som avses vara referensmaterial under själva utmaningen skall presenteras för kombattanterna enligt överenskommelse före tävling och kan lämnas ut till övriga om kombattanterna gemensamt så önskar.
Alexi skrev:Men nu ser jag att jag även skrev in "under battle", den delen skulle inte stå med... vi stryker de två orden.
Komorok skrev:Så vitt jag minns så beslutades det att de tävlande måste kunna spela alla stycken innan batalj för att inte riskera sina anläggningar med okänd musik av extremt slag. Vore det inte för det så tycker jag också att det hade varit mer skoj med okänd medhavd musik.
Komorok skrev:Så vitt jag minns så beslutades det att de tävlande måste kunna spela alla stycken innan batalj för att inte riskera sina anläggningar med okänd musik av extremt slag.
PerStromgren skrev:Komorok skrev:Så vitt jag minns så beslutades det att de tävlande måste kunna spela alla stycken innan batalj för att inte riskera sina anläggningar med okänd musik av extremt slag.
Har du läst Gödel, Escher och Bach?
Komorok skrev:Så vitt jag minns så beslutades det att de tävlande måste kunna spela alla stycken innan batalj för att inte riskera sina anläggningar med okänd musik av extremt slag. Vore det inte för det så tycker jag också att det hade varit mer skoj med okänd medhavd musik.
micromodular skrev:Komorok skrev:Så vitt jag minns så beslutades det att de tävlande måste kunna spela alla stycken innan batalj för att inte riskera sina anläggningar med okänd musik av extremt slag. Vore det inte för det så tycker jag också att det hade varit mer skoj med okänd medhavd musik.
Jotack! Ditt bidrag bidrog med pip i ena örat och så fick jag reda på ett å annat om apparaterna.
---
Jag ska se om Alexi kan mass PM:a samtliga inblandade min adress.
micromodular skrev:....
Jotack! Ditt bidrag bidrog med pip i ena örat och så fick jag reda på ett å annat om apparaterna....
Komorok skrev:Vad skönt att höra. Fast jag varnade dig faktiskt.