Moderator: Redaktörer
Jag hade nappat om det inte vore för att jag är så pass ointresserad av att lyssna runt på olika högtalare och att jag dessutom tycker att IS verkar vara rena rappakaljan av det jag hört...
Så det gör det mindre intressant att lyssna på Confused
Det som talar för att det skulle vara trevligt är att jag har ett par piP som jag kan ta med i sådant fall, så jag inte behöver flytta mina Qm10Two som gärna får stå exakt där dom är Smile
Och att det oftast är kul att träffa folk!
Men jag känner mig ganaska uppbokad kommande månaden och kanske inte har tid att frilägga till detta.
foxman skrev:Tycker att det låter förbenat roligt och intressant, jobbar till 19:30 men hoppas hinna dit efter.
Vad betyder egentligen nedanstående?Jag hade nappat om det inte vore för att jag är så pass ointresserad av att lyssna runt på olika högtalare och att jag dessutom tycker att IS verkar vara rena rappakaljan av det jag hört...
Så det gör det mindre intressant att lyssna på Confused
Det som talar för att det skulle vara trevligt är att jag har ett par piP som jag kan ta med i sådant fall, så jag inte behöver flytta mina Qm10Two som gärna får stå exakt där dom är Smile
Och att det oftast är kul att träffa folk!
Men jag känner mig ganaska uppbokad kommande månaden och kanske inte har tid att frilägga till detta.
Vår forskning har visat att kablage, d.v.s. ström-, signal- och högtalarkablar markant påverkar ljudåtergivningen.
IS har därför tillsammans med ledande ljudutvecklare arbetat fram produkter som minskar problemen och låter signalerna flöda så fritt som möjligt.NiklasF skrev:låt inte denna tråden med gå till botten med kabeltjafs det har vi väl över halva Faktiskt vid detta laget, acceptera bara att endel vill ha andra kablar.
IS skrev:Silspeak Master Reference ger ett fantastiskt rent, högupplöst och dynamiskt ljud, en öppenhet i ljudbilden som de flesta jämförelser att verka instängda och beslöjade, musiken presenteras med perfekt rytm och timing. Silspeak Master Reference är inte direkt en billig högtalarkabel, men ordet prisvärd har sällan varit mer välmotiverat. Detta är en högtalarkabel i toppklass för mycket rimliga pengar. Senaste utförandet med topp-kontakten Furutech CF-202 lyfter prestanda ytterligare från den redan mycket höga nivån, med en nyans av ytterligare renhet, transientsvar, punch och tonal balans.
Silspeak Master Reference högtalarkabel (pris per par)
CF-202 2,5 m – 17 500 kr
Martin skrev:De brukar ställa dem tätt ihop. 1,2m isär tror jag de rekommenderar.
Martin skrev:De brukar ställa dem tätt ihop. 1,2m isär tror jag de rekommenderar.
KarlXII skrev:Undrar om konstruktören någonsin kommer att ha eller har haft en så skeptisk publik.
KarlXII skrev:Undrar om konstruktören någonsin kommer att ha eller har haft en så skeptisk publik.
NiklasF skrev:KarlXII skrev:Undrar om konstruktören någonsin kommer att ha eller har haft en så skeptisk publik.
+1
Måste verkligen vara skitskoj att dema sina prylar inför dessa herrar.
NiklasF skrev:Avstånden är "fel" kablarna är "fel" dom skriver "fel" på sin sida.
Hade det vart jag som stod för lyssningstillfälle så hade jag INTE gått ut med den till Faktiskt utan ett annat mera öppensinnat forum.
Martin skrev:IS högtalare brukar bedömas vara extremt informationsrika i återgivningen, att man hör rumsinformation, utklingningsförlopp i instrument och andra detaljer på ett avslöjande och öppet sätt. Ino har jag uppfattat som nyktra och balanserade där trohet mot det inspelade materialet och ljudbilden prioriterats. Ska bli oerhört intressant att se hur intrycken blir.
Martin skrev:Varför den dryga attityden Magnus? Det är mina intryck och vad jag hört hur andra beskriver det. Nu blir jag faktiskt riktigt irriterad! Har du en avvikande uppfattning av va du har hört så beskriv den (som andra har gjort) istället för att dryga dig och ifrågasätta andras uppfattningar. Jag har lyssnat på flera Ino och många olika IS-modeller hemma hos mig under hela deras utveckling men aldrig jämfört samtidigt. Ska bli mycket intressant själv att höra skillnaderna. Häng med och lyssna på fredag istället för att ifrågasätta andra.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster