Hundar blundar med öronen och tål ljud betydligt bättre än människor gör, speciellt basljud, då dom har en sämre basljudshörsel än människor har.
Å även fast hundarna har känslig hörsel så skadas dom inte av högre ljud. Att blunda med öronen är en evolutionär fördel som behövs då hundar i grupp kan skälla och frambringa betydligt högre ljudnivåer än vad jag skulle klara av.
Med det sagt, jag stänger dom hellre ute eller skickar dom till matte än att ha dom inne under demos då dom små odjuren vill ha så mycket uppmärksamhet av oss människor när vi spelar musik.
Nog om vovvarnas avstickare.
Tack för räkningarna kraniet! Jag ska se hur mätningarna ser ut imorgon och sen så ska vi se om det är så att jag har läcka i fogarna. Kanske bara är jag som varit optimistisk med avrullningen? Nåväl, det ser vi.
Jag kommer dock att dra bort högpasset, efter dånandet idag så märkte jag att konerna fortfarande knappt rör på sig. Så jag behöver nog inte vara orolig att bottna dom. Tydligen är mitt "galet svinhögt, dånande" osv inte så högt för subbarna. Fönstrena låter inte heller, men dom är gjorda av 4 cm armeringsglas tycker jag, så dom låter aldrig. Mitt dånande är högt.. lovar