Patrick82 skrev:mikro skrev:Vad handlar en webshop om om inte pengar enl dig? Eller just den detaljen var ju bara ett konstprojekt, ja just det så var det..
Någon sa att min gamla "gratis hemsida" var för amatörmässig och svår att navigera, så jag bytte till en webshop som kostar flera hundra per månad. Volusion är bäst på webshop, men de har en låg gräns på bandbredden, och det kan bli tusentals kronor mer i avgifter varje månad om man går över gränsen. Efter någon länkade till min shop, fick jag betala 600 kr för en dag.
Det som är bra i webshopen är att man kan lägga upp en produkt som bara kan säljas i ett exemplar. Det kan man inte med Paypal knappar.
Varje användare kan också skriva recensioner till varje produkt. Allt det sparar tid för mig så jag kan bygga istället för att uppdatera hemsidan hela tiden.
Jag hade lagt upp gratis tweaks i webshopen, men ingen ville ha dom. Jag ska ta bort webshopen efter SSL certifikatet går ut (kostade mycket). Man behöver inte ha säkra kortbetalningar om ingen köper ändå. Stamkunderna vill fortfarande att jag skickar Paypal faktura. Det behövs snart ingen hemsida heller, bara e-mail.
Nu har jag avbeställt webshopen. Visitkorten måste jag klippa bort adressen från, då finns det bara e-mailet kvar på den, det är det enda som behövs. Några av mina stamkunder har inte besökt mina hemsidor på länge, och de köper bara genom mejl. En hemsida är inte nödvändig.
Dear Merchant,
We've received a request on 10-09-2013 to cancel the following hosting plan:
www.coconut-audioshop.com
The cancellation will be effective as of 10-21-2013. Until this date, your storefront and Admin Area will remain accessible to both you and your customers.