Lite vackrare än en vanlig svart också kan jag tycka

Moderator: Redaktörer

hifikg skrev:Kan du plocka ut en "bra" nätkabel vid ett blindtest alltså? Gång på gång? Jag gör det inte med Supra vs standardkabel, men ska prova mig själv med storsnoken när jag får tillfälle. Jag inbillar mig att jag hör någon slags skillnad varje gång jag ansluter den, men tror inte på det *s*

adagio skrev:Jag har provat nämnda kabel, jag har en kompis som bara har Oyaide rakt igenom systemet. Riktigt fina nätkablar, dock väldigt stela rackare. Jag använder endast Oyades kontakter till mina produkter, av alla dyra high end kontakter är de enl mig de bästa framför allt ljudmässigt men kvaliteten överglänser allt med råge. Har jämfört med andra märken och kopior och det är löjligt stor skilnad i funktion. Vill inte svartmåla något märke men det är åtskilliga exemplar från en konkurrent som fått gängpaj och andra svagheter. Oyaide is tha best! Använder som sagt deras grejer.
 Styv rackare var bara förnamnet.
  Styv rackare var bara förnamnet.

robert293 skrev:En bra nätkabel= inga störningar, finns anledning till varför man tex kör skärmade ölflex osv i fabriks miljöer och inte rena ekk...sen om det påverkar ljud i en hifi anläggning hos var o en i storstäderna är en sak.
Jag gjorde ett kul "subjektivt" test tillsammans med ett gäng kamrater för ett tag sen, då jämförde vi standard typ data kabel vs svalander flätad dito och vi var ganska överens i rummet att det blev en hörbar skillnad....microskopisk men ändå skillnad, men jag utesluter inte heller placebo.

RogerGustavsson skrev:Kontaktytorna är ju grymt viktiga när det gäller anslutning till ett vägguttag....

Piotr skrev:Strömmen är symmetrisk dvs. det som händer i ena ledaren händer även i den andra.
/Peter
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 20 gäster