En viktig fråga nu, min sublåda börjar ta form, 1940x44x37 i yttermått. Innermått blir 60,75 liter per låda minus element, så det blir nära det som jag blev rekommenderad. Eftersom lådan kommer bli helt dold av stereobänken så är finish helt oviktig vilket är skönt (eftersom den ser ut som fan)

Jag har inte limmat fast baffeln ännu, jag hade först tänkt limma ihop 19mm mdf med 18 mm ek. Men eftersom det inte kommer synas nu med lite ändrad design så funderar jag på att köra på bara 19 mm mdf som baffel. Blir det för tunnt för nåra Roys?
När jag knackar lite på den halvfärdiga konstruktionen så känns det ok, jag vet ju att det blir bättre när man limmar ihop allt men jag är lite osäker. Skall man ta och laminera den med en tunnare skiva för att få upp lite styvhet?
Jag vet ju att det naturligtvis hade varit att föredra, men tror ni det skulle funka ändå?
Jag menar, det kanske är bättre att sätta ett extra stag på den största ytan eftersom elementet kommer hjälpa till med att styva upp själva baffeln. Kanske är svårt att se utan bilder men värt att fråga ändå...