Vee-Eight skrev:Finns Emotiva i svedala eller måste man köpa "stärkarn i säcken" från US?
Ingen som vet?
Moderator: Redaktörer
Vee-Eight skrev:Finns Emotiva i svedala eller måste man köpa "stärkarn i säcken" från US?
MorganM skrev:Vid testet av Oppo BDP-105,så stod det att:(upplevdes som milsvida bättre än PS3 eller DV-668)!
Är alltså Oppon så mycket bättre än 668?
Är det någon som vet?
Bill50x skrev:MorganM skrev:Vid testet av Oppo BDP-105,så stod det att:(upplevdes som milsvida bättre än PS3 eller DV-668)!
Är det någon som vet?
Om jag mindes rätt framstod 668'an tidigare som i princip felfri (när det gällde ljudet), bättre än så kunde det inte bli. Och nu är någon annan apparat så mycket bättre... Hur då?
/ B
petersteindl skrev:Bill50x skrev:MorganM skrev:Vid testet av Oppo BDP-105,så stod det att:(upplevdes som milsvida bättre än PS3 eller DV-668)!
Är det någon som vet?
Om jag mindes rätt framstod 668'an tidigare som i princip felfri (när det gällde ljudet), bättre än så kunde det inte bli. Och nu är någon annan apparat så mycket bättre... Hur då?
Ljudet naturligtvis![]()
hifikg skrev:Fast tyckte man inte att ljudet var näst intill perfekt redan när det spisades stenkakor en gång i tiden? ...
Bill50x skrev:petersteindl skrev:Bill50x skrev:MorganM skrev:Vid testet av Oppo BDP-105,så stod det att:(upplevdes som milsvida bättre än PS3 eller DV-668)!
Är det någon som vet?
Ljudet naturligtvis![]()
Ahhh, sorry, missade det. Bättre än 100% perfekt, såklart är det så. Ibland ser man inte skogen för det står en massa träd i vägen.
/ B
Laila skrev:hifikg skrev:Fast tyckte man inte att ljudet var näst intill perfekt redan när det spisades stenkakor en gång i tiden? ...
Tror jag knappast* . . . typ.
*Folk vavälan inte mer korkade på den tiden, än vad de är nu, eller ?
hifikg skrev:Fast tyckte man inte att ljudet var näst intill perfekt redan när det spisades stenkakor en gång i tiden? Preferenserna ändras med utvecklingen. Kanske. Själv har jag inte hört någon av dem, men lovar att ingen hör skillnad i jämförelse med någon av mina spelare i ett blindtest.
Laila skrev:hifikg skrev:Fast tyckte man inte att ljudet var näst intill perfekt redan när det spisades stenkakor en gång i tiden? ...
Tror jag knappast* . . . typ.
*Folk vavälan inte mer korkade på den tiden, än vad de är nu, eller ?
Bill50x skrev:MorganM skrev:Vid testet av Oppo BDP-105,så stod det att:(upplevdes som milsvida bättre än PS3 eller DV-668)!
Är det någon som vet?
/ B
Är det någon som vet?
/ B
Richard skrev:Bill50x skrev:MorganM skrev:Vid testet av Oppo BDP-105,så stod det att:(upplevdes som milsvida bättre än PS3 eller DV-668)!
Är det någon som vet?
/ B
Det är sådant som får mig att tycka att LTS har ungefär samma trovärdighet som hifi&musik. Underhållande läsning i Molt, - javisst, men det som gäller är som alltid att lyssna själv eftersom de som testar inte är objektiva.
Det blir litet komiskt ändå då pioneer 668 länge har ansetts som så bra, då jag och många andra i flera år vid jämförelser upptäckt att det funnits många betydligt bättre ljudande spelare. Och nu senast Oppon som nu får " legimitet" i senaste Molt.
De som följt auktoritetstron slaviskt är alltså äntligen tilllåtna att byta ut sin pioneerspelare. Det är bra för då får många en högre ljudkvalitet hemma.
Jag räknar med många 668:or på hifimagasinet till salu till dumpade priser.
Gör det verkligen det? Det är jag som skrivit det och visst var det ett tag sedan men jag har inget minne av att jag skulle skrivit sådär om ljudet, däremot upplevde jag bilden i Oppo som mycket bättre, kan det vara det du blandar ihop det med? Jag får ta och läsa om vad jag skrev egentligen...MorganM skrev:Vid testet av Oppo BDP-105,så stod det att:(upplevdes som milsvida bättre än PS3 eller DV-668)!
Är det någon som vet?
Alexi skrev:Gör det verkligen det? Det är jag som skrivit det och visst var det ett tag sedan men jag har inget minne av att jag skulle skrivit sådär om ljudet, däremot upplevde jag bilden i Oppo som mycket bättre, kan det vara det du blandar ihop det med? Jag får ta och läsa om vad jag skrev egentligen...MorganM skrev:Vid testet av Oppo BDP-105,så stod det att:(upplevdes som milsvida bättre än PS3 eller DV-668)!
Är det någon som vet?
Edit: jodå hade skrivit ljud & bildkvaliten. Framförallt bildkvaliten tror jag alla håller med om att den är just milsvida bättre. Men jag upplevde subjektivt här hemma stora skillnader även på musik och ljudet på film, men stycket känns lite fel när man inte tar med att jag även skriver film. Jag menar alltså att sätt till båda kombinerat, så är den milsvida bättre.
Jag kan iaf. tydligt se att de flesta som har åsikter här om de två olika artiklarna, helt klart inte läst någon av dem. Blir vädigt mycket kvällstidningslöp av det hela då, det har liksom ingen relation till verkligheten.
farbman skrev:Hoppas att LTS kan lägga upp Michael Jackson artikeln öppet på hemsidan. Upplysning av detta slag borde LTS försöka sprida så mycket som möjligt till allmänheten.
nja inte bara film, även Oppo BDP-95 fick omdöme om sig att släppa fram aningen mer detaljer än 668:an när vi bara pratar ljud. Vad jag försökte skriva var att om man bortser från alla problem så har den sammantaget milsvida bättre ljud och bild. Svårt att förklara kortfattat i text mörker jag...MorganM skrev:Ok!
Då förstår jag.
Det är vid filmtittning som den är milsvid bättre.
Menar du att du skulle ta dem i en blindlyssning?Alexi skrev:nja inte bara film, även Oppo BDP-95 fick omdöme om sig att släppa fram aningen mer detaljer än 668:an när vi bara pratar ljud. Vad jag försökte skriva var att om man bortser från alla problem så har den sammantaget milsvida bättre ljud och bild. Svårt att förklara kortfattat i text mörker jag...MorganM skrev:Ok!
Då förstår jag.
Om vi säger så här 668 får 45 poäng i bild och 98 poäng för ljud, 105:an får då 300 poäng för bild och 110 poäng för ljud, så totalt sätt väldigt långt före.
Obs dessa "poäng" ät bara helt tagna ur luften, för att försöka illustrera bättre vad jag menade.
Komorok skrev:Det räknar inte jag med. Oppon är rätt dyr.
Alexi skrev:nja inte bara film, även Oppo BDP-95 fick omdöme om sig att släppa fram aningen mer detaljer än 668:an när vi bara pratar ljud. Vad jag försökte skriva var att om man bortser från alla problem så har den sammantaget milsvida bättre ljud och bild. Svårt att förklara kortfattat i text mörker jag...MorganM skrev:Ok!
Då förstår jag.
Om vi säger så här 668 får 45 poäng i bild och 98 poäng för ljud, 105:an får då 300 poäng för bild och 110 poäng för ljud, så totalt sätt väldigt långt före.
Obs dessa "poäng" är bara helt tagna ur luften, för att försöka illustrera bättre vad jag menade.
Alexi skrev:nja inte bara film, även Oppo BDP-95 fick omdöme om sig att släppa fram aningen mer detaljer än 668:an när vi bara pratar ljud. Vad jag försökte skriva var att om man bortser från alla problem så har den sammantaget milsvida bättre ljud och bild. Svårt att förklara kortfattat i text mörker jag...MorganM skrev:Ok!
Då förstår jag.
Obs dessa "poäng" är bara helt tagna ur luften, för att försöka illustrera bättre vad jag menade.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster