Moderator: Redaktörer
Nagrania skrev:I februari 2006 släpps live skivan "Pulse" med Pink Floyd på DVD och 5.1.
Max_Headroom skrev:Pink Floyd blev bättre utan Waters.
Bill50x skrev:Max_Headroom skrev:Pink Floyd blev bättre utan Waters.
Jag tror det hänger ihop med vilken inkarnation av PF man fastnat för/vuxit upp med. En sorts generationsfråga lixom
Det finns ju tre PF
1) Med Syd Barret
2) Med Waters
3) Utan Waters
Jag började lyssna på PF mellan 1 och 2 ungefär. Och jag är ingen stor Waters-fan även om han är rätt bra solo. Men det var kombinationen Gilmore (Gilmoure?) och Waters som var så spännande. Det dom gjorde tillsammans gör ingen av dom på egen hand.
Därför gillar jag inte PF#3.
/ B
Alexi skrev:Någon som jämfört Dark Side of the moon: Mobile Fidelity (MFSL) Vs. Den nya utgåvan?
xeizo skrev:Men det var Waters som stod för ungefär 98% av intellektet i Pink Floyd, så det är klart att det var kännbart när han lämnade Pink Floyd som grupp
Waters, däremot så upphörde ju strömmen av storslagna skivutgåvor tvärt när Waters lämnade.
Waters har iaf gjort tre bra soloskivor, och Pink Floyd "lights" egna skivor låter åtminsone bra även om dom saknar "det".
xeizo skrev:Men det var Waters som stod för ungefär 98% av intellektet i Pink Floyd, så det är klart att det var kännbart när han lämnade Pink Floyd som grupp
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster