Moderator: Redaktörer
Komorok skrev:Jag tror NADen färgar hörbart, men inte Bryston om jag nu MÅSTE tro något om dem.
Komorok skrev:sprudel skrev:Komorok skrev:Jag tror NADen färgar hörbart, men inte Bryston om jag nu MÅSTE tro något om dem.
och hur vet man vad som är färg, eller inte?
Det går att ta reda på genom en F/E-lyssning.
Rydberg skrev:Ja hur stora skillnader är det? Jag har för tillfället ett försteg hemma som jag lånat av en kollega, ett NAD C 165 BEE. Har ju även mitt gamla Bryston BP-25 med MPS-1 nätdelen. Innan jag avslöjar om jag tycker mig höra skillnader...
hifikg skrev:Komorok skrev:sprudel skrev:Komorok skrev:Jag tror NADen färgar hörbart, men inte Bryston om jag nu MÅSTE tro något om dem.
Hur sätter man ihop en kedja för att F/E lyssna på försteg? Vad har man som referens?
Komorok skrev:sprudel skrev:Komorok skrev:Jag tror NADen färgar hörbart, men inte Bryston om jag nu MÅSTE tro något om dem.
Komorok skrev:hifikg skrev:Komorok skrev:sprudel skrev:Komorok skrev:Jag tror NADen färgar hörbart, men inte Bryston om jag nu MÅSTE tro något om dem.
Hur sätter man ihop en kedja för att F/E lyssna på försteg? Vad har man som referens?
Ingen referens alls. Förfarandet finns nog beskrivet på Wikipedia.
hifikg skrev:....
Tänkte kanske mer på vad man skickar för signal in och hur man tar ut den för att se om den är opåverkad. Det finns väl fiskeredskap för sådant antar jag. Att meta är att veta...
Laila skrev:hifikg skrev:....
Tänkte kanske mer på vad man skickar för signal in och hur man tar ut den för att se om den är opåverkad. Det finns väl fiskeredskap för sådant antar jag. Att meta är att veta...
Man lyssnar helt enkelt på hur det låter före jmf med efter(när man ju har lagt till undersökningsobjektet i kedjan) . . . typer.
Hör man då en skillnad på före och efter så är det en färgning från u.o. som man uppfattat. Vilket du ju borde ha koll på vid det häringa laget . . . eller![]()
Olika kablar torde upplevas mest olika med passiva försteg, eftersom drivförmågan av belastningsimpedansen inte är så bra.Objektivisten skrev:Passiva försteg är bäst.
paa skrev:Olika kablar torde upplevas mest olika med passiva försteg, eftersom drivförmågan av belastningsimpedansen inte är så bra.Objektivisten skrev:Passiva försteg är bäst.
Laila skrev:Man lyssnar på vad man för tillfället har att lyssna på . . . . gärna en bra anläggning*, men det är inte så viktigt då man endast lyssnar på vilken skillnad som ev uppkommer när man för in testobjektet i kedjan . . . . typ.
Finns hur många trådar som helst i forumet som beskriver "testsetupen".
Av dina frågor att döma så gissar jag att du kanske inte läst trådarna?
hifikg skrev:Laila skrev:Man lyssnar på vad man för tillfället har att lyssna på . . . . gärna en bra anläggning*, men det är inte så viktigt då man endast lyssnar på vilken skillnad som ev uppkommer när man för in testobjektet i kedjan . . . . typ.
Finns hur många trådar som helst i forumet som beskriver "testsetupen".
Av dina frågor att döma så gissar jag att du kanske inte läst trådarna?
Jag tänkte till och kom på att det nog är så man gör. Är nog lite trött. Lägger ner för i afton och håller med om att fler F/E trådar inte behövs. Får repetera imorgon, för jag har fler frågor, men tar inte dem i den här tråden. Eller i någon annan, svaren finns säkert redan. Drar mig in under min sten och sover istället.
Almen skrev:Komorok skrev:sprudel skrev:Komorok skrev:Jag tror NADen färgar hörbart, men inte Bryston om jag nu MÅSTE tro något om dem.
Jag tror sprudel skojar. Han har ju varit med på F/E-lyssning!
Rydberg skrev:Ja hur stora skillnader är det? Jag har för tillfället ett försteg hemma som jag lånat av en kollega, ett NAD C 165 BEE. Har ju även mitt gamla Bryston BP-25 med MPS-1 nätdelen. Innan jag avslöjar om jag tycker mig höra skillnader hade det varit intressant att höra vad folk har för erfarenheter och kanske även en gissning vad gäller karaktärerna på förstegen jag har hemma just nu.
Panelguy skrev:Det är kombinationen av för och slutsteg tillsammans med högtalarna som betyder något, inte hur ett enskilt försteg låter i en F/E lyssning.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 31 gäster