Lage skrev:Mayro skrev:här får ni o suga på lite pojkar.. En droppe.. MIN droppe...![]()
Det var en lite annorlunda cd spelare, påminner om en elektrisk basfiol utan hals om det nu finns något sådant.
Läcker!![]()
VH
Håkan
30 kg välljud

Moderator: Redaktörer
Lage skrev:Mayro skrev:här får ni o suga på lite pojkar.. En droppe.. MIN droppe...![]()
Det var en lite annorlunda cd spelare, påminner om en elektrisk basfiol utan hals om det nu finns något sådant.
Läcker!![]()
VH
Håkan
hifirocker skrev:ta som är relevant för ÅTERGIVNINGEN.
Syftet med en hifianläggning är ju att återge signalen så oförvrängt som möjligt, det tror jag alla (nåja, de flesta) håller med om.
subjektivisten skrev:hifirocker skrev:ta som är relevant för ÅTERGIVNINGEN.
Syftet med en hifianläggning är ju att återge signalen så oförvrängt som möjligt, det tror jag alla (nåja, de flesta) håller med om.
Nja, det tror jag icke är fallet alls. Tror dom flesta vill ha den hifianläggning som låter bäst för dom och den får gärna ha så bra mätvärden som möjligt med det är inte det viktigaste.
Tror det är många med mig, som valet mellan apparat A, som mäter 99,99% ofärgat och apparat B, som mäter 99.56% väljer B om man tycker det låter bättre i sitt system.
Naqref™ skrev:Mayro: Så här lite OT, är den rörbestyckad? Ser grymt läcker ut så jag susar gärna hem till dig nästa vecka och tar lite bättre bilder på den och lyssnar en stund.
Mayro skrev:Du är välkommen nagref... Då får du höra lite helt flong nya högtalare också...Samt dom absolut första i sverge av detta märke också..
Mayro skrev:
Varför får jag sådan stor lust att kliva upp och ställa mig på den?
Mayro skrev:Varför får jag sådan stor lust att kliva upp och ställa mig på den?
förmodligen för den ser hållbar ut![]()
Mayro skrev:nagref.
Vi kan titta inuti den då också om du vill.. Så får du beskåda en jämshögsmoddning LIVE...
Mayro skrev: Du har rätt bra lödkolv väl om jag fattat saken rätt?
Nattlorden skrev:Mayro skrev:Varför får jag sådan stor lust att kliva upp och ställa mig på den?
förmodligen för den ser hållbar ut![]()
Inte för att den ser ut som en badrumsvåg då?
Haakan_W skrev:men då kan man inte kalla det hifi![]()
Haakan_W skrev:subjektivisten skrev:hifirocker skrev:ta som är relevant för ÅTERGIVNINGEN.
Nja, det tror jag icke är fallet alls. Tror dom flesta vill ha den hifianläggning som låter bäst för dom och den får gärna ha så bra mätvärden som möjligt med det är inte det viktigaste.
Tror det är många med mig, som valet mellan apparat A, som mäter 99,99% ofärgat och apparat B, som mäter 99.56% väljer B om man tycker det låter bättre i sitt system.
men då kan man inte kalla det hifi![]()
Harryup skrev:Visste inte att HIFI mäts i % eller var gränsen gick. Trodde det var gåshudskoefficienten som anges i vällustrysning per min ej att förväxla med kiselrysning som anges rysning per nanosek.
IngOehman ang 668 skrev:
Den värsta bristen den har tycker jag är användarmässig, nämligen att man måste gå in i menyn för att ställa om den mellan två- och flerkanalsmode. Har man den i flerkanalsmode och lyssnar tvåkanaligt kommer den förvisso att spela tvåkanaligt, men inte med bästa ljudkvalitetet.![]()
Rätt bra låter det dock redan då. Bättre än de flesta andra apparater faktiskt.![]()
Vh, iö
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], doppler och 18 gäster