Moderator: Redaktörer
Bagaget skrev:Om vaje helg gav fynd fick du 52 apparater om året att reparera i garaget, det låter inte så fyndigt![]()
En - kanske två fynd kan man göra![]()
Sedan lutar det åt ett jobb
PeterE skrev:Ja och ibland över då flera nystartade användare hjälpts åt att trissa upp priset flera dagar innan.
Men för att hålla oss till ämnet så är inte tradera någon loppis utan det är en auktion men sedan så kan ju folk ha handlat billigt å fyndat på olika loppisar för att sedan lägga ut det på tradera!
AlNiCo skrev:Det finns ju bara "re-sellers" på Tradera nuförtiden. Samma två killar som säljer all vintage-hifi, till extrema överpriser (som ingen bjuder på, åtminstone, lyckligtvis).
Vinylcalle skrev:AlNiCo skrev:Det finns ju bara "re-sellers" på Tradera nuförtiden. Samma två killar som säljer all vintage-hifi, till extrema överpriser (som ingen bjuder på, åtminstone, lyckligtvis).
Som naturligtvis tar upp det i sin deklaration?![]()
MvH Carl
Micke23 skrev:Vinylcalle skrev:AlNiCo skrev:Det finns ju bara "re-sellers" på Tradera nuförtiden. Samma två killar som säljer all vintage-hifi, till extrema överpriser (som ingen bjuder på, åtminstone, lyckligtvis).
Som naturligtvis tar upp det i sin deklaration?![]()
MvH Carl
Lyckas de aldrig sälja något finns väl inget att deklarera för?
Håller med om att det ofta ser märkligt ut på Tradera. Ändå tycker jag det är ännu värre med improviserade "auktioner" på Blocket, där man inte har någon koll alls på andra budgivare (om de nu finns på riktigt).
Kollade förresten upp vad som gäller på Skatteverkets hemsida:
"Inkomsten från enstaka försäljningar av tillgångar som du har haft för personligt bruk, till exempel möbler, hemelektronik, prydnadsföremål och liknande, behöver du inte ta upp i inkomstdeklarationen om den totala vinsten är mindre än 50 000 kronor. Men om du säljer varor regelbundet, ska du redovisa inkomsten i deklarationen oavsett om du har tjänat mycket eller lite pengar."
http://www.skatteverket.se/privat/skatt ... 00834.html
TurgubbeAndersh74 skrev:Jag var på tippen i dag och slängde gamla panelbrädor. Någon annan var där med en hästkärra och dumpade saker i elektronikbingen. Såg en smaschad Sonyreceiver från -70-talet, ett par Luxor trevägare, dom som har ett så förskräckligt långt nummer som jag tror börjar med 18....., och massor av annat. Det var inte riktigt läge att gå igenom hela elektronikbingen så det enda jag ryckte var en sådan här: http://www.ebay.com.au/itm/OLD-ELECTRIC ... 1299024375Den låter överraskande bra.
Som sagt, fyndar gör man på tippen. Annars får man lov att betala.
/Anders
AlNiCo skrev:Det finns ju bara "re-sellers" på Tradera nuförtiden. Samma två killar som säljer all vintage-hifi, till extrema överpriser (som ingen bjuder på, åtminstone, lyckligtvis).
VintageHiFi skrev:Man skulle kunna säga såhär efter att ha pratat med kollergor mm
De slänger gammalt som de tror är skit bara för det är gammalt
sen sköper det nytt som de tror är bra fast det är skit de köper för dyra pengar.
De blir rätt förvånade när man förklarar att den gamla stereon de slängt
var långt mycket bättre än det nya BOSE systemet de köpt för 32xxx:-
thombjon skrev:Detta med att det är "dyrt" på Tradera har jag svårt att förstå. Jag har sett det i flera inlägg. Priset på en auktion avspeglar precis exakt vad "marknaden" är beredd att betala för en produkt. Det priset är varken dyrt eller billigt, det är exakt marknadspris.
Skrivbordet skrev:här går det inte att tas med sig nåt från tippen
containern med elektronik står centralt och synlig och det finns en skylt som säger att man polisanmäler alla som tar något
helgens runda blev som vanligt, alltså inget
Skrivbordet skrev:här går det inte att tas med sig nåt från tippen
containern med elektronik står centralt och synlig och det finns en skylt som säger att man polisanmäler alla som tar något
helgens runda blev som vanligt, alltså inget
Användare som besöker denna kategori: margunlun och 12 gäster