Dartman skrev::oops:
Jo.
Jag passerade dock samma ställe (och er) idag utan utlägg.
Jag kommer att dra ihop en hifichilli i morgon (för servering lördag kväll). Ta med lämplig dryck till den.
/Jonas
Låter som en saga Jonas!
Moderator: Redaktörer
Fjonkalicious skrev:Dartman skrev::oops:
Jo.
Jag passerade dock samma ställe (och er) idag utan utlägg.
Jag kommer att dra ihop en hifichilli i morgon (för servering lördag kväll). Ta med lämplig dryck till den.
/Jonas
Mitt bagage är packat och det består till 95% av olika vätskor. Jag skiter i sånt där som filter och skit, vem bryr sig?
Undrar vilken som passar till chilin? Hmm, vi får nog prova oss fram.
Fjonkalicious skrev:3 timmar. Det är väl normal sömntimmar på ett dygn, eller hur schmutzi?
Fjonkalicious skrev:Vi väntar in magnus östberg?
Naqref skrev:Fjonkalicious skrev:Vi väntar in magnus östberg?
Hur länge då?
Dartman skrev:Jag har haft det fantastiskt! Utvärderingen visade att Najda brusar minst, men samtidigt att jag kanske är lite gnällig vad det gäller brusnivån. Anläggningen har fått bekänna färg, det poppades så starkt på nattkröken (när jag hade vikt ner mig) att ytterdörren öppnades...
Jag har också fått klart för mig att jag har för lite effekt i basriggen. Får se om den saken. Jag tror också att vi har hittat en ny mätnorm vad det basåtegivning. Ett rimligt dimensionerat system har man när stearinljuslågorna ökar och minskar i storlek med trycksättningen av huset. På sju meters håll.
![]()
/Jonas
bomellberg skrev:Så till slut, när värden äntligen gick och lade sig, var det dags att se vad anläggningen verkligen gick för. Jag drog igång Radioaktivität, live-versionen. Tidigare hade vi störts av allt som skramlade med i Dartmans hem, fönsterrutor, dörrfoder etc, men nu drog jag på så att det inte hördes längre. Det var en sällsam upplevelse, och jag skulle önska samtliga på detta forum att få uppleva det. Jag kände mig mycket omtumlad efteråt, men också själsligt renad. Kommentaren ovan, om stearinljuset, är helt sanningsenlig. Vi kunde se lågan fladdra i takt med tryckförändringarna, 7 meter från högtalarna, borta i matdelen av vardagsrummet.
Kollade vi inte konernas utslag då? Jodå, det låg väl på en sådär 4-8 mm p-p när det var som värst. Ny insikt: Svept volym, pft. Det är membranyta som gäller!
Tack Dartman, det var underbart!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster