En del är motordrivna, andra har inbyggd Pi-skala.
http://vimeo.com/17758020
Moderator: Redaktörer
genstruktur skrev:Komorok skrev:Jag mäter från mitten av högtalarnas fötter längs golvet, under soffan och precis bakom soffryggen där mitten är.
Ja, jag tänkte också på det. Vart mäter ni ifrån? Baffeln, diskantelementen?
![]()
Min baffel sluttar bakåt också, vart skall man mäta då ifrån?
Stranne skrev:Inbitna Ino-gubbar synkar väl undermedvetet på nåt vis verkar det som!
Komorok skrev:Stranne skrev:Inbitna Ino-gubbar synkar väl undermedvetet på nåt vis verkar det som!
Viljan att hjälpa andra är väldigt stark.
Komorok skrev:genstruktur skrev:Komorok skrev:Jag mäter från mitten av högtalarnas fötter längs golvet, under soffan och precis bakom soffryggen där mitten är.
Ja, jag tänkte också på det. Vart mäter ni ifrån? Baffeln, diskantelementen?
![]()
Min baffel sluttar bakåt också, vart skall man mäta då ifrån?
Mitten av baffeln duger nog. Sedan kan du ju lägga på sträckan från mätpunkten till diskanten (det på golvplanet projicerade måttet).
Richard skrev:genstruktur skrev:Det initiala inlägget nämnde Denon 2808, då tänkt jag att det var passande att posta här. Men jag håller med, den är inte ny.
De nyaste denonreceivrarna verkar vara helt ombyggda.
BPM skrev:Hur mäter man egentligen korrekt in frontar? Mäter man från lyssningsposition till varje högtalare eller tänker man en rak linje mellan högtalarna och mäter till mitten på den?
genstruktur skrev:BPM skrev:Hur mäter man egentligen korrekt in frontar? Mäter man från lyssningsposition till varje högtalare eller tänker man en rak linje mellan högtalarna och mäter till mitten på den?
Jag mäter till varje front i alla all. Korrekt? Känns så
WhereNextColumbus skrev:genstruktur skrev:BPM skrev:Hur mäter man egentligen korrekt in frontar? Mäter man från lyssningsposition till varje högtalare eller tänker man en rak linje mellan högtalarna och mäter till mitten på den?
Jag mäter till varje front i alla all. Korrekt? Känns så
När man ställer in avstånden så kompenserar man för fördröjning, och där ingår även annan fördröjning än bara avstånd från högtalarna right? Så jag tror att det är lite fel att tänka på båda dom sätten... men det är säkert tramsigt små skillnader kanske. Vad vet jag
Användare som besöker denna kategori: Britt-Gunnar och 3 gäster