Moderator: Redaktörer
tiaz skrev:Är det bara jag som tycker det låter för mycket iphone hörlurar över deras hemmabioförstärkare? jag ger min rxv773 nya chanser gång på gång men kan bara inte släppa känslan jag får över ett försteg som är helt avrundat... vad tycker ni?
Vee-Eight skrev:Hur låter "avrundat"?
bootstrap skrev:Har du rätt inställningar? T.ex. dynamic head room, eller vad dom nu kallar det. Har 3 olika lägen på min yamaha, max, normal och min. Max är den obehandlade, normal är alltså något missvisande.
tiaz skrev:bootstrap skrev:Har du rätt inställningar? T.ex. dynamic head room, eller vad dom nu kallar det. Har 3 olika lägen på min yamaha, max, normal och min. Max är den obehandlade, normal är alltså något missvisande.
tro mig jag har provat allt. dynamic range bör väl visserligen vara på minimum för mest obehandlat ljud, eller?
bakerman22 skrev:tiaz skrev:Är det bara jag som tycker det låter för mycket iphone hörlurar över deras hemmabioförstärkare? jag ger min rxv773 nya chanser gång på gång men kan bara inte släppa känslan jag får över ett försteg som är helt avrundat... vad tycker ni?
Hur många hemmabiostärkare har du provat med hemma i ditt rum med dina talare, som jämförelse till din nuvarande Yamma?
bakerman22 skrev:bakerman22 skrev:tiaz skrev:Är det bara jag som tycker det låter för mycket iphone hörlurar över deras hemmabioförstärkare? jag ger min rxv773 nya chanser gång på gång men kan bara inte släppa känslan jag får över ett försteg som är helt avrundat... vad tycker ni?
Hur många hemmabiostärkare har du provat med hemma i ditt rum med dina talare, som jämförelse till din nuvarande Yamma?
Citerar väl mig själv då...
paa skrev:Som man ropar får man svar heter det, och det riskerar ju att bli ett problem när det inte finns svarsalternativ över hela spektret ända till "vassare än andra"?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Google [Bot] och 26 gäster