Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
n3mmr skrev:Enligt Mikael som säljer div högtalare så skulle även B65oa ta slut snart,
liksom CT62.
Kan det vara sant?
Naqref™ skrev:n3mmr skrev:Enligt Mikael som säljer div högtalare så skulle även B65oa ta slut snart,
liksom CT62.
Kan det vara sant?
Enligt pålitliga källor (så som IÖ) så är det sant. Dock har nog Hifi-kit större lager än Micke (men å andra sidan andra priser oxå).
Det ryktas om (via Per Gullbrandsen på CarlssonPlanet) att B65oa kommer att ersättas med ett kinatillverkat element som då ska bli en ersättare fast det kommer att ha membran i något lämpligt polymert material. Det väntar jag gärna på till mina OP43 och kör med SC165-3 tills dess (när de blir färdiga asså).
OlA-68 skrev:rapp som en huggorm när det gäller scoop väntar du på purlietzerpriset nu eller
OlA-68 skrev: ...... 12 till 116 förstod ni frågan?
naqref skrev: En fågel viskade i mitt öra att W65oa 5.3 ohm (d v s de basar som sitter i OA116 och OA2212) är slut hos Hifi-kit... (Och larsen har inga heller och hifi-micke säljer inte dessa.)
phon skrev:OlA-68 skrev: ...... 12 till 116 förstod ni frågan?
Näe!
naqref skrev: En fågel viskade i mitt öra att W65oa 5.3 ohm (d v s de basar som sitter i OA116 och OA2212) är slut hos Hifi-kit... (Och larsen har inga heller och hifi-micke säljer inte dessa.)
Vilket avgör saken, det får bli 9710 i botten på mina 116, och rörsteg å hela baletten![]()
kanske .....
OlA-68 skrev: precis som det skulle va så mycket lättare att få tag på nya 9710 då va
phon skrev:OlA-68 skrev: precis som det skulle va så mycket lättare att få tag på nya 9710 då va
Nä, de förstås .... men 9710 har jag hela hyllorna fullt av, men begagnade då. 165-5.3 har jag inte fullt av, bara de som sitter i nu, och dom är omkantade serie 1.
Men det finns ju en enkel lösning för dom som vågar. Köp en B65 så har man mekaniken. Stoppa i kon och spole från serie-1 basen. Nästan som nytt då ....... blir väl lite svårt att rippa bort gummikanten kanske
![]()
Sätt då ett par 9710 i dina 116 så sätter jag ett par b-65-oa 8 ohm så får vi se vem som får bäst klös i basen ....Hansken är kastad
fast jag tog bort en skumkant häromdagen, den klarade sig rätt bra. Det var på en 16 ohmare som jag slaktade för att kolla lite.
PeterAkemark skrev:Undrar vad man anger marknadskrafter i för sort, kr/s eller bara kr...
Naqref™ skrev:Fick en ny viskning i örat... Det kommer att ev finnas en ny batch av W65oa (d v s 5.3ohmaren) om ett tag hos Hifi-kit.
Vee-Eight skrev:Naqref:
De röster du har i huvudet har min fulla respekt.![]()
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster