Moderator: Redaktörer
RuneStone skrev:Yes, vi var där nästan ett år..
Tyckte jag kände igen dig på bilden lite längre upp..
Jag satt i matsalen direkt till vänster när man kom in och du lånade nån hifitidning av mig eller om du bara surrade om nåt hifi..
Har för mig du sa att du va intresserad av gamla carlsson-högtalare..
RuneStone skrev:mja.. Har en bekant i grannbyn som besmittat mig med hornpesten..
Hos Petter har jag nog bara hört hans kugelwellen diskanthorn, men det var ett tag sedan.
Ja den där stagningen fungerar bra, men i värsta fall får du sätta stag invändigt..
Stora horn ?
Nä.. Det här är ett stort horn http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=87276&whichpage=1
RuneStone skrev:Hissa upp och hissa upp.. de e 2.2 meter högt hornet..
tar lite plats..![]()
Vi hade 2st celestion 18" K18J300 tror jag dom hette..
3.2mm xmax..
Hade varit skoj att stoppa i något modernare element med lite mera slaglängd.
RuneStone skrev:Det är den tråden jag länkade till högre upp..
Har inte kommit så långt att jag fått i sand än.
Jag försöker ta mig tid till att experimentera med fasplugg först och sen stämma av bakkammaren..
Ingen idé att sandfylla innan allt sådant är klart, dom blir så tunga att flytta runt när man testar då.
Mina ribbor är 45mm höga och sitter med ca 100mm mellanrum..
jag kör med vanlig läkt. billigt å bra..
sätter man dom tätare blir det styvare..
Vad har du för mått på sidorna ?
RuneStone skrev:då borde du klara dig med läkt på 45mm med 100mm mellanrum.
alternativt 70mm läkt och lite glesare, den e också tjockare.
RuneStone skrev:den lokala grusgropen brukar ha sand om inte bygghandeln har. 150:- för en full släpvagn.. mer ska du inte betala.. ska man bara ha några hinkar tar man med sig en bullpåse till grusgropen, de brukar räcka gott.
marcusssfl skrev:RuneStone skrev:jobbar/har jobbat åt oras samt har en fascination för carlsson-högtalare ?
nja jobbade förra sommaren åt dom på forneby statoil bygget bara och ja, vi var ett gäng där som tjata lite högtalare då![]()
va du där?
Max_Headroom skrev:marcusssfl skrev:RuneStone skrev:jobbar/har jobbat åt oras samt har en fascination för carlsson-högtalare ?
nja jobbade förra sommaren åt dom på forneby statoil bygget bara och ja, vi var ett gäng där som tjata lite högtalare då![]()
va du där?
Kul! Jag jobbar i kåken intill
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster