Mimik

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
erimos

Mimik

Inläggav erimos » 2003-12-04 20:44

Hej!

äger en linn mimik och har hört rykten om att dessa snart inte kommer att gå att reparera om lasern går sönder.

Vet någon mer om detta?

Är det kanske därför jag tycker mig ana att begpriserna sjunkit rätt mycket senaste året?

Användarvisningsbild
Ayn0r

Inläggav Ayn0r » 2003-12-07 19:12

Det stämmer som ryktena säger. Det är redan nu slut på reservdelar till lasern på Mimik och Karik. Har man tur kanske handlaren har någon över, men det är nog inget man ska hoppas på särskilt mycket...

...så det reflekteras ju ganska tydligt i begpriserna ja. Själv är jag sugen på att köpa en Karik, men det faktum att jag inte kan reparera den om den går sönder gör att det är ganska mycket gambling att köpa en CD-transport som imorgon skulle kunna vara inget mer än ett par kilo elektronikskrot...

Användarvisningsbild
erimos

Inläggav erimos » 2003-12-08 07:54

tack för svar...

det finns alltså inte eller några tredjepartsdelar, rimligtvis borde det ju vara nån slags standardlaser, eller?

äe ju verkligen eländigt om tusentals fina cd-spelare mer eller mindre blir utdömda.

Användarvisningsbild
hepcat

Inläggav hepcat » 2003-12-08 11:11

Nope Hitachi som gjorde de lasrana om jag minns rätt har slutat göra dem. och det finns ingen tredje parts tillverkare av dem vad jag vet men det kanske kommer från bla köenig men vem vet.
Det är inte bara karik och mimik som drabbas heller finns mer CD spelare som inte är linn som drabbas också vet ej vilka.

Återgå till Generellt om hifi