Moderator: Redaktörer
Fjonkalicious skrev:Åk till skåne så kan du lyssna hos naqref och så ordnar du en jbl-lyssning åt feelgoodgänget. Klart och betalt!
paa skrev:Dom populäraste burkarna over there verkar väl vara SEOS12 med 10" Eminence-bas? Sådana kräver förstås subbasar, men det gör ju nästan alla högtalare!
Frågan är om inte en sån där proffs-tia med känslighet på 96-99 dB kan räcka väldigt långt, tillsammans med rätt artilleri i basen?
NiklasF skrev:Fjonkalicious skrev:Åk till skåne så kan du lyssna hos naqref och så ordnar du en jbl-lyssning åt feelgoodgänget. Klart och betalt!
Vad sitter det för prylar i hans nu igen, vet om att jag pikade att jag var intresserad av dom när det postades inlägg om dessa men sen hörde man inte så mycket mer om dom här på forumet
Fjonkalicious skrev:Pm:a naq för info eller så svarar han här.
Adhoc skrev:Ca B37 x H53 cm för frontbaffeln med AEs 12" för den här färdiga fronten.
http://www.diysoundgroup.com/speaker-ba ... affle.html
Samma ställe gör även bafflar för andra märken och elementstorlekar, samt har div horn + drivers.
Jag vet 2 st på forumet som kommer köra AEs TD12 respektive TD15 men dom får skriva själva om / när dom känner för det.
Bjorn_ skrev:Finns det färdiga BR-konstruktioner på samma tema? Blir det gigantlådor i så fall?
Johan_Lindroos skrev:Oj, det var krokigt!
paa skrev:Här finns det en lite högre modell med AE och SEOS 12:
http://www.avsforum.com/t/1455380/td12x ... -build/300
På den här sidan finns en lista på div byggen med SEOS-horn:
http://www.diysoundgroup.com/forum/index.php?board=16.0
Bjorn_ skrev:Det blir väl till att simulera lite i basta för att se skillnaderna i output
olof skrev:Haj,
Naq har gjort ett simulerat filter till mina testlådor (TD15M och SEOS15 med B&C DE250 ca 60l slutet). Fanns lite att putsa på för att få bort en metallisk klang och lite råhet.
Vi kom överens om att det får ta den tid det tar då jag flyttade hastigt till England för ett år sedan och blir kvar här i ett par år (så jag har inte direkt någon brådska).
Naq har tagit fram lite olika förslag på hur konfigurationen skall se ut som alla är häftiga (I ärlighetens namn är det mest jag som fegar eftersom de blir så groteskt stora). Planen är 4st PD 21" basar i botten, jag äger 2 av dem för tillfället och vad de lider skall de in i ett par provisoriska lådor för test. De är väldigt stora och direkt opraktiskt tunga!
Tanken är att få en högtalare som skall vara rock 'n' roll på alla sätt och vis, nån slag uppskalad homage till stora JBL monitorer från förr
Allram har väl tre EA15 med Geddes waveguides, och IB på vinden? Kolla med honom.NiklasF skrev:Skulle mer än gärna lyssna på någon liknande setup efter att ha smygläst lite hos jänkarna, dom verkar helt lyriska där över.
Naqref skrev:Topparna är kvar hos mig och Fjonk et al lyssnade på skapelserna och hade samma synpunkter. Jag har lite förändringar att göra men bara genom att sänka diskantnivån någon dB så blev det genast mycket bättre.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 34 gäster