Moderator: Redaktörer
matså skrev:Hm tänker här på herr Strömbers tråd. Där berättar mästarna att man inte kan höra (eller väldigt svårt) skillnad mot cd. Varför skall jag då betala mer när det inte blir bättre? Cd är ju lossles? Men jag kanske dansar knäppt?
gflar skrev:Det håller jag med om, det är väldigt svårt (omöjligt?) att höra skillnad.
Men sen kan ju utbudet av musik skilja, tycker nog att för min del passar Wimps utbud lite bättre, iaf vad jag hittills har märkt....
tiaz skrev:gflar skrev:Det håller jag med om, det är väldigt svårt (omöjligt?) att höra skillnad.
Men sen kan ju utbudet av musik skilja, tycker nog att för min del passar Wimps utbud lite bättre, iaf vad jag hittills har märkt....
vad är det som skiljer i musikutbud?
Var kan jag spela av WiMP HiFi?
WiMP HiFi är tillgänglig på Android-telefoner, iPhone, iPad, Sonos och Bluesound. Du kan också använda
det över Airplay. Kom ihåg att logga dig av och på WiMP för att få möjligheten till att välja HiFi under inställningar.
http://www.youtube.com/watch?v=NdBSNQ0I2YE
Varför kan jag inte använda Hifi på min PC/Mac?
I första hand har vi valt att prioritera telefoner, surfplattor och nätverksspelare. Vi jobbar med en
lösning for PC/Mac
hcl skrev:Den, om än något begränsade test jag gjort, gav att WIMP lät betydligt bättre än Spotify. Med samma platta (enligt vad de båda antydde med sina konvolutbilder) lät Spotify bara rörigt och tråkigt medan WIMP lät nästan som samma platta direkt från NAS:en. Klart bättre än Spotufy alltså.
Jag har haft Spotify premium i några år, men har knappt använt det alls då det oftast låter (hur skall man beskriva det?) glåmigt. Jag har avslutat premiumabonemanget och kommer byta till WIMP istället.
gflar skrev:Hur kan du dra den slutsaten av det han skrev?
Kevin_Mitnick skrev:hcl skrev:Den, om än något begränsade test jag gjort, gav att WIMP lät betydligt bättre än Spotify. Med samma platta (enligt vad de båda antydde med sina konvolutbilder) lät Spotify bara rörigt och tråkigt medan WIMP lät nästan som samma platta direkt från NAS:en. Klart bättre än Spotufy alltså.
Jag har haft Spotify premium i några år, men har knappt använt det alls då det oftast låter (hur skall man beskriva det?) glåmigt. Jag har avslutat premiumabonemanget och kommer byta till WIMP istället.
Ok, du har alltså kört Wimp via dator om jag förstått dig rätt? I så fall har du inte lyssnat på lossless.
Nefilim skrev:Om man kör Wimp via dator och Airport så ska det
välla vara i hifi-kvalisort? Så påstås det iaf.
Går ju även att lyssna på hög kvalitét vi SqueezeBox.
Själv har jag nyligen avslutat Spotify för Wimp
Hifi.Märkbar skillnad.
Framför allt djupare bas och snällare diskant.
Kevin_Mitnick skrev:Nefilim skrev:Om man kör Wimp via dator och Airport så ska det
Hifi.Märkbar skillnad.
Nix, ingen hifi via dator. WiMP HiFi är tillgänglig på Android-telefoner, iPhone, iPad, Sonos och Bluesound. Du kan också använda
det över Airplay.
Kevin_Mitnick skrev:Från Wimps hemsida:Var kan jag spela av WiMP HiFi?
WiMP HiFi är tillgänglig på Android-telefoner, iPhone, iPad, Sonos och Bluesound. Du kan också använda
det över Airplay. Kom ihåg att logga dig av och på WiMP för att få möjligheten till att välja HiFi under inställningar.
http://www.youtube.com/watch?v=NdBSNQ0I2YE
Varför kan jag inte använda Hifi på min PC/Mac?
I första hand har vi valt att prioritera telefoner, surfplattor och nätverksspelare. Vi jobbar med en
lösning for PC/Mac
Är det bara jag som tycker att det är en konstig prioritering? De borde väl prioritera Pc/Mac i första hand. Bärbart ljud brukar inte anses lika viktigt för många.
Nefilim skrev:Kevin_Mitnick skrev:Nefilim skrev:Om man kör Wimp via dator och Airport så ska det
Hifi.Märkbar skillnad.
Nix, ingen hifi via dator. WiMP HiFi är tillgänglig på Android-telefoner, iPhone, iPad, Sonos och Bluesound. Du kan också använda
det över Airplay.
Nu har jag haft möjlighet att lyssna på musik via WiMP en längre
stund, och jag står fast i att det är klasser bättre än Spotify
via dator och Airplay. Har dock ej haft tid att lyssna på WiMP via
SqueezeBoxen än, men det kommer.
jonasz skrev:Har testat Wimp Hifi via Squeezebox och det låter alldeles utmärkt. Har växlat mellan Spotify och Wimp och tycker det är lite mer skärpa och "jävlaranamma" via Wimp. Kommer nog byta till Wimp så småningom.
celef skrev:vilka har den största skivsamlingen, spotify eller wimp?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster