celef skrev:jag har alltid gillat what hifi för sina korta/snabba/effektiva artiklar/köpråd
vem orkar läsa smörjet i hifi+ som exempel
Hi-Fi Choice är bättre;)
Moderator: Redaktörer
WhereNextColumbus skrev:När man ska beställa Junioren på webshop så presenteras tre alternativ så som följer; svart, vit eller valnöt. Nu är det så att jag genom att se olika bilder på olika upplagor av denna högtalare snappat upp att framsidan på utförandet som benämns som "valnöt" verkar finnas i två varianter, en ljus aluminiumaktig och en mörkare grafitaktig. Hur vet man vilken man kommer få om man beställer denna "valnöt"?
WhereNextColumbus skrev:Om man får lov att tjata lite på er som kanske har lite mer kött på benen i frågan, vad tror ni om mina chanser till rimlig bakdämp? Skulle det fungera hjälpligt så kan det ju vara en mkt billig väg till bättre återgivning, är 40cm i bredd (och då precis bakom, inte från innersta kanten på högtalaren och in mot mitten) å andra sidan (i teorin) meningslöst så blir det lite väl mkt att slänga iväg på ingenting.
Ps. Man får gärna också kika på mina bilder i min medlemspresentation och komma med åsikter om vad man vill. Speciellt åsikter om all molton känns intressant och om och hur surroundhögtalare kan fungera i mitt rum. Ska lägga upp fler bilder och uppdatera texten när jag får tid att fota lite. Ett par Guru Junior är på ingång.
WhereNextColumbus skrev:Jovars, så kan man se det... Anhängare av modernismen brukar dock se det som tidlöst. Det kan kan jag både hålla med om och tycka är smått naivt. Hur som helst så tycker jag den är riktigt fin.
WhereNextColumbus skrev:Missade att du skrev att du bor i högdalen. Kul med faktisktgrannar!
WhereNextColumbus skrev:Absolut! Folk är välkomna hit och hälsa på också när jag fått lite ordning. Dricker inte kaffe, men det går säkert att lösa. Men det börjar bli väl OT, du kanske vill starta en fikatråd för oss söder om söder?
WhereNextColumbus skrev:Absolut! Folk är välkomna hit och hälsa på också när jag fått lite ordning. Dricker inte kaffe, men det går säkert att lösa. Men det börjar bli väl OT, du kanske vill starta en fikatråd för oss söder om söder?
landa skrev:http://www.hifiexperience.se/guru-qm60-p-661.aspx
Är lite nyfiken på texten där qm60 beskrivs:
Enclosure type
Helmholtz resonator
Vad innebär det? Innebär det någon variant av slitsport ?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 32 gäster