Moderator: Redaktörer
IngOehman skrev:Ja, idioter finns det gott om. Men jag talade om hur det är, inte vad den
ena eller andra svagbegåvade tror.
Naqref skrev:Är inte Sirus/Gamut just sådana?
Objektivisten skrev:Frågan är vad det är som gör att NAD 208 färgar grått?
PappaBas skrev:Mitt intryck är som 208:an är lite som en gammal italiensk sportbil. Kräver en jäkla massa underhåll. Gillar inte att startas och stoppas. Men när den väl går så förlåter man dess olater?
AndersP skrev:Just denna lynnighet verkar inte ha med designen att göra utan bara med den dåliga kvaliteten på bygget. Vilka trissor är svåra att få tag på?
hifikg skrev:AndersP skrev:Just denna lynnighet verkar inte ha med designen att göra utan bara med den dåliga kvaliteten på bygget. Vilka trissor är svåra att få tag på?
Efter tillräckligt många omlödningar torde steget vara i bättre än nyskick m a o. Två reparationer på 20 år är inte hela världen. De flesta behåller nog inte ens samma slutsteg i 20 år. Jag var på g att köra mitt till återbruket när jag googlade runt på NAD208 (kanske i kombination med OA-52) och hamnade här. Av alla PM jag fick när jag antydde att steget var redo för återbruket förstod jag att jag skulle vårda det ömt
Callisto skrev:hifikg skrev:AndersP skrev:Just denna lynnighet verkar inte ha med designen att göra utan bara med den dåliga kvaliteten på bygget. Vilka trissor är svåra att få tag på?
Efter tillräckligt många omlödningar torde steget vara i bättre än nyskick m a o. Två reparationer på 20 år är inte hela världen. De flesta behåller nog inte ens samma slutsteg i 20 år. Jag var på g att köra mitt till återbruket när jag googlade runt på NAD208 (kanske i kombination med OA-52) och hamnade här. Av alla PM jag fick när jag antydde att steget var redo för återbruket förstod jag att jag skulle vårda det ömt
Du behöll steget när du såg kultstatusen här på faktiskt. Tror även det kan ha påverkat din upplevelse utav ljudet till det positivare
hifikg skrev:AndersP skrev:Just denna lynnighet verkar inte ha med designen att göra utan bara med den dåliga kvaliteten på bygget. Vilka trissor är svåra att få tag på?
DQ-20 skrev:Men det var väl då ändå KUKEN! Den här tråden handlar om ett supercoolt och konstigt slutsteg som heter NAD 208. Jag föreslår därför att fokus för tråden skall vara att lovebomba kvasikomplementära MOSFET-slutsteg.
hifikg skrev:Callisto skrev:hifikg skrev:AndersP skrev:Just denna lynnighet verkar inte ha med designen att göra utan bara med den dåliga kvaliteten på bygget. Vilka trissor är svåra att få tag på?
Du behöll steget när du såg kultstatusen här på faktiskt. Tror även det kan ha påverkat din upplevelse utav ljudet till det positivare
Nåja, jag hade haft det i 18 år innan dess och njutit av det åtskilliga timmar även om det parkerades under flera av mina hundår (se min medlemspresentation). Min tanke var väl ungefär att efter så lång tid borde "allt" vara bättre. Nu har jag insett att det nästan inte hänt någonting på alla år. En DAC fick jag skaffa mig och sen var det business as usual igen.
Callisto skrev:hifikg skrev:AndersP skrev:Just denna lynnighet verkar inte ha med designen att göra utan bara med den dåliga kvaliteten på bygget. Vilka trissor är svåra att få tag på?
Naqref skrev:Naqref skrev:Är inte Sirus/Gamut just sådana?
Och för att återknyta till drivningen av gaten så har de bjt-push-pull-steg för att hantera den stora kapacitansen.
sprudel skrev:DQ-20 skrev:Men det var väl då ändå KUKEN! Den här tråden handlar om ett supercoolt och konstigt slutsteg som heter NAD 208. Jag föreslår därför att fokus för tråden skall vara att lovebomba kvasikomplementära MOSFET-slutsteg.
Att jag tjötar lite beror har nog sin orsak i att jag är lite avis på att jag inte är insatt det andra tjötet, det stör mig och jag vet f-n inte om jag ids ta mig an insättningen. Men tjöta på ni bara, det kan inte annat än trigga mig att läsa läxan. Enjoy!
Naqref skrev:IngOehman skrev:Ja, idioter finns det gott om. Men jag talade om hur det är, inte vad den
Jag är uppenbarligen en sådan svagbegåvad idiot. Vågar du säga det till mig öga mot öga utan att gömma dig bakom ett tangentbord?
Vinylcalle skrev:Callisto skrev:hifikg skrev:AndersP skrev:Just denna lynnighet verkar inte ha med designen att göra utan bara med den dåliga kvaliteten på bygget. Vilka trissor är svåra att få tag på?
Så får man inte tycka..
rikkitikkitavi skrev:hifikg skrev:AndersP skrev:Just denna lynnighet verkar inte ha med designen att göra utan bara med den dåliga kvaliteten på bygget. Vilka trissor är svåra att få tag på?
Det kunde ha gått illa. Men det gick bra
IngOehman skrev:Naqref skrev:IngOehman skrev:Ja, idioter finns det gott om. Men jag talade om hur det är, inte vad den
Jag är uppenbarligen en sådan svagbegåvad idiot. Vågar du säga det till mig öga mot öga utan att gömma dig bakom ett tangentbord?
Jag tycker det tillhör normal hyfs att under normala omständigheter inte kalla
idioter för idioter. Att konstatera att idioter finns (utan att peka ut någon) är
något helt annat, det är bra att veta att så är fallet och därför kan det vara
bra att någon påminner om det då och då.
Sen kan ju folk har falska uppfattningar även av andra skäl än att de är idioter,
t ex att de är förda bakom ljuset.
Och om jag kallade dig för en svagbegåvad idiot, så skulle det dessutom vara
oärligt av mig, för det tror jag inte att du är. Och jag ogillar oärliga beteenden,
så det är självklart att jag inte skulle kalla dig något sådant, varken bakom ett
tangentbord eller öga mot öga. Det är ju inte sant.
Sen delar vi nog inte uppfattning om vad det betyder att "gömma sig bakom
tangentbordet". Du vet vem jag är.
- - -
Sammanfattningsvis är du fri att dra dina slutsatser, men jag tänker inte stå
för något annat än det jag skrivit - att det finns idioter och att det kan vara
skillnad mellan vad någon tror och hur det är med saker, och att jag skriver det
med hjälp av tangentbordet istället för att söka upp varenda människa på plan-
eten för att säga det öga mot öga har främst praktiska orsaker.
De som inte står för det de skriver känner man oftast igen på att de gömmer
sig bakom en pseudonym.
Vh, iö
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster