Moderator: Redaktörer
Är det så märkligt om han gillar aphex twin. Jag tror inte sånt där behöver vara tillfälligheter.EngelholmAudio skrev:Min kusin är rätt såld på Aphex Twin's också! Märkligt nog har hans bil regnumnret AFX dessutom. Fast han sålde sin bil för några dagar sen...
Elusive skrev:Måste passa på att fråga.
Vad är grejen med Apex Twin respektive Squarepusher som gör att folk hela tiden måste nämna deras "riktiga" namn varje gång någon nämner artistnamnet?
- Squarepushers nya platta är fantastisk!
- Jupp, Tom Jenkinsons senaste är strået vassare än Aphexs släpp.
- Du menar Richard D James?
- ...
Inget illa menat alltså. Bara nyfiken.
niklas skrev:Aphex Twin har med "Windowlicker" gjort en av historiens bästa musikvideos, imho. Nästan lika bra som "Sabotage" med Beastie Boys...
Belker skrev:Och Windowlicker är som sagt en höjdarvideo. Läskig!
Belker skrev:.......
och jag vet inte vad Four Tet-killen heter, fast han är genial. Men låt mig droppa de namn jag kan!
Den är/var ju riktigt fin! Jag hade den bara på kasset vilket jag tror att den endast släpptes på. Stämmer detta?ag hade en platta med dom en gång i tiden som hetter the ambient selections. den var rätt bra, men de senare sakerna jag hört har jag inte fastnat för.
subjektivisten skrev:Hur låter CD skivorna då?
Selected Ambient Works 85-92 is a desperately sparse album: thin percussion and several haunted-synth lines are the only components on most songs, and Richard D. James added only one vocal sample on the entire album ("We are the music makers, and we are the dreamers of dreams"). Also, the sound quality is relatively poor; it was recorded direct to cassette tape and reportedly suffered a mangling job by a cat. All this belies the status of Selected Ambient Works 85-92 as a watershed of ambient music. It reveals no influences and sounds unlike anything that preceded it, due in large part to the effects James managed to wrangle from his supply of home-manufactured contraptions. ~ John Bush, All Music Guide
Not all the songs were created during and after his work as a DJ; If the title of the album is to be believed, James would have been making songs as early as 1985 (Being born in 1971, he would have been 13-14 years old when he made some of these songs.)
Martin skrev:Jag tror iofs att skivititeln bara är bullshit. Det är bara en titel. Det är lite hans stil att dissa sina lyssnare lite. Typ "26 mixes for cash" osv.
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster